سندرز: آمریکا به نظامی‌گری‌هایش پایان دهد/ غول‌های ثروت در وال استریت باید پاسخگوی مردم باشند

نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با انتقاد از اوضاع موجود در این کشور، خواستار پایان نظامی‌گری‌های واشینگتن در خاورمیانه شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه ای پی تی ان، سناتور برنی سندرز، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در جمع هوادارانش گفت: «یکی از مهم‌ترین کارهایی که رئیس جمهور آمریکا باید انجام بدهد در حوزه سیاست خارجی و خط مشی نظامی کشور است. هیچ مسئله‌ای در این زمینه، مهم‌تر از موضوع جنگ نیست. من نه تنها با جنگ عراق مخالف بودم بلکه از رهبران کسانی بودم که با جنگ عراق مخالف بودند.» 

وی گفت: «گروه (تروریستی) داعش نه تنها باید شکست داده شود، بلکه این گروه باید نابود شود. زنان و مردان نظامی شجاع آمریکا نباید درگیر جنگ‌های مستمر در منطقه خاور میانه باشند. اعضای کنگره به ویژه از حزب جمهوری خواه که از جنگ حمایت می‌کنند و می‌گویند آمریکا باید وارد فلان جنگ شود، کسانی نیستند که بچه‌های خودشان در جنگ باشد. باید درک کنیم که گاهی باید از جنگ و نیروی نظامی استفاده شود اما این ابزار، آخرین دستاویز است و نه اولین ابزار.» 

نامزد انتخابات آمریکا در بخشی دیگر از اظهاراتش تصریح کرد باید غولهای ثروت آمریکا، پاسخگوی بلاهایی باشند که سر مردم آورده‌اند. آنچه من واقعا خواهان آن هستیم این است که آن‌ها (ثروتمندان) پاسخگو باشند و درباره حرص و آز و رفتارهای غیرقانونی و بلایی که سر این کشور آورده‌اند، پاسخگو باشند. 

وی در ادامه افزود: «اگر جوانی در آمریکا اندکی مواد مخدر مصرف کند، پرونده کیفری برای او تشکیل می‌شود اما اگر فردی از مدیران ارشد وال استریت باشد و بخشی از قدرتمند‌ترین نهاد در آمریکا (یعنی وال استریت) باشد، می‌تواند اقدامات غیرقانونی مرتکب شود که زندگی میلیون‌ها آمریکایی را نابود کند. عدالت به معنای آن است که حتی اگر فردی ثروتمند و قدرتمند باشد اما قانون را نقض کند، باید در مقابل عدالت پاسخگو باشد.» 

سندرز گفت: «رویکرد انتخاباتی ما این است که مردم آمریکا خارج از چارچوب و وضع موجود کنونی فکر کنند. به نظرمن، مراقبتهای درمانی حق همه مردم یک کشور است و نه اینکه یک امتیاز باشد. 
بیست و نه میلیون آمریکایی هیچ بیمه سلامت ندارند و تعدادی بسیار بیشتر از این رقم نیز بیمه کافی ندارند. این درحالی است که شرکتهای داروسازی هر روز، گوش مردم را با مطالبه کردن بالا‌ترین قیمت‌ها برای دارو می‌برند! سرانه پولی که ما برای درمان و سلامت می‌پردازیم بسیار بیشتر از دیگر کشورهای بزرگ جهان است. حالا زمان آن فرارسیده است که قانون بیمه و سلامت برای پوشش همه آمریکایی‌ها تصویب شود.»


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۷ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
سندرز شروع جدید ویا هیلاری ترامپ ادامه نسل کشی
توکل بر خدا زمین چه بیهود میگذرد درمیان خوکها
آخرین اخبار