موفقیت 75 درصدی در جراحی پیوند قلب/سالانه 100 عمل پیوند قلب در کشور انجام می شود

رئیس بخش پیوند قلب بیمارستان مسیح دانشوری از انجام 100 عمل جراحی پیوند قلب در کشور و موفقیت 75 درصدی آن خبر داد.

بابک شریف کاشانی رئیس بخش پیوند قلب بیمارستان مسیح دانشوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: اگرچه بارداری بعد از پیوند در مواردی موفقیت آمیز بوده ولی این دسته از بیماران باید از بارداری پرهیز کنند.

وی با بیان اینکه امروزه به دلیل نوع تغذیه و سبک زندگی، بیماری‌های قلبی افزایش یافته، افزود: تنگی عروق کرونر، سکته‌های قلبی ناشی از آن، نارسایی قلبی و مشکلات دریچه قلب از جمله این بیماری‌ها است که با کاهش استرس، کنترل فشارخون، قند خون و ترک دخانیات می‌توان از بروز آن پیشگیری کرد.

رئیس بخش پیوند قلب بیمارستان مسیح دانشوری، پیوند را آخرین راه برای درمان بیماری‌های قلبی دانست و عنوان کرد: بیماران مبتلا به نارسایی قلب پیشرفته باید تحت نظر پزشک یک مرکز تخصصی بوده و با پیگیری مرتب و منظم از وضعیت بیماری خود آگاهی یابند.

شریف کاشانی عنوان کرد: عمل جراحی پیوند تحت نظر گروه جراحی قلب، بیهوشی قلب، متخصص عفونی، کلیه، پرستاران انجام  و بعد از جراحی برای بیمار داروهایی تجویز تا پیوند پس زده نشود و قلب پیوندی بتواند در بدن گیرنده به کار خود ادامه دهد.

وی تاکید کرد: 10 مرکز پیوند قلب فعال در کشور داریم که در سال 100 جراحی پیوند قلب انجام می دهند و از این تعداد 25 جراحی در بیمارستان مسیح دانشوری انجام شد.

وی افزود: بالای 75 درصد عمل های پیوند قلب در 5 سال اول با موفقیت و افزایش طول عمر همراه است.

رئیس بخش پیوند قلب بیمارستان مسیح دانشوری گفت: مهمترین مسئله پیشگیری از ابتلا به نارسایی قلبی با فرهنگ سازی از جمله رعایت رژیم غذایی مناسب، تحرک، کنترل استرس و مراجعه به موقع بیمار به پزشک است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.