فراز و نشیب بازار بورس در هفته ای که گذشت

یک کارشناس بورس گفت: گروه خودرو و ساخت قطعات در اکثر روزهای هفته با معاملات منفی همراه بود و پیشنهاد افزایش سرمایه شرکت ایران خودرو دیزل از محل تجدید ارزیابی دارایی ها توسط هیئت مدیره شرکت به حسابرس و بازرس قانونی ، جهت اظهار نظر ارائه شده است.

محمد رضا گیوکی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان افزود:  فلزات اساسی دراغلب روزها معاملات مثبتی را پشت سر گذاشتند،دراین گروه شرکت آهن و فولاد ارفع طی اطلاعیه ای  اعلام کردند که افزایش حجم تقاضای خرید سهام شرکت ،ناشی از افزایش یکباره قیمت شمش در بازار فولاد است، و تغییری در پیش بینی مقدار تولید و فروش شرکت صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: شیمیایی ها نسبتا متعادل و رو به منفی معامله شدند. شرکت پلي اکريل ايران  در این گروه در جدیدترین گزارش خود زیان هر سهم منتهی به 30/09/1395شرکت را مبلغ  1,965 ریال اعلام کرده است .

این کارشناس بورس در ادامه اظهار کرد: در معاملات نمادهای بانکی تغییر خاصی  نسبت به هفته ی قبل صورت نگرفت. که از جمله خبرهای مهم گرو ها است.

کلیت بازار سرمایه در بلندمدت روند مثبتی دارد

در ادامه میثم رضایی از دیگر کارشناسان بورس دراین زمینه گفت: کلیت و روند بازار سرمایه دربلندمدت روند مثبت است اما درحوزه های مختلف دچار نوساناتی است.

این کارشناس بورس در ادامه عنوان کرد: باتوجه به اینکه درسال جاری پیش بینی شده که بخش مسکن رونق گیرد در بازار سرمایه و شرکت های وابسته به آن سیرصعودی بصورت منظم احساس شده است.

رضایی در ادامه اظهار کرد: درطی هفته گذشته، شاخص خودرو درچهارماهه اول  میلادی رونق داشته و در20روز گذشته، سیرنزولی به خود گرفت. 

به گفته وی، بعضی از سهام ها، ساختارمند هستند و روند صعودی به خود گرفتند این درحالیست که کلیت بازار، یک سیر نزولی درطی هفته گذشته به خود گرفته است.

درحال حاضر بورس درحالت ثبات قرار دارد 

محمد آرام بنیار از دیگر کارشناسان بورس دراین زمینه گفت: بورس درحال حاضر دریک حالت ثبات قرار دارد این درحالیست که برخی از صنایع همچون خودرو، لیدر در بازار هستند.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه بعضی از بانک های بزرگ اروپایی، تعهدی مبنی بر شرکت ها و موسسات ایرانی ندارند همین امر سبب شده که با عدم شرایط مالی بین المللی دست و پنجه نرم کند.

این کارشناس بورس در ادامه عنوان کرد: به نظر می رسد که در دوران پسابرجام، دستاورد خوبی درخصوص پرداخت وجوه و بازار بزرگ حاصل شود.

بنیار در ادامه با اشاره به اینکه بازهم شاهد تحولات مثبت درچند روز آینده هستیم یادآورشد: درسال جاری، احتمالا شاهد رونق در حوزه اقتصاد خواهیم بود.

این کارشناس بورس در ادامه عنوان کرد: درطی هفته گذشته، روند بازار درچند روز مثبت اما درروزهای بعد منفی بوده است.

انتهای پیام/
 
 
 
 
 
 
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار