رونمایی از سند وقفنامه بزرگترین موقوفه علمی و آموزشی کشور

سند یکی از بزرگترین موقوفات علمی و آموزشی کشور پس از پیروزی انقلاب فردا 16 اردیبهشت با حضور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه رونمایی می‌شود.

به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسن ربیعی، سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه اظهارداشت: فردا پنجشنبه 16 اردیبهشت ماه همزمان با مبعث نبی مکرم اسلام با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمدی ، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، آیت الله ایمانی ، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز و مسئولین کشوری و استانی از وقفنامه یکی از بزرگترین موقوفات جدید شیراز رونمایی می شود.

وی با اشاره به اینکه ارزش ریالی این موقوفه بیش از یک هزار میلیارد ریال برآورد می شود، خاطر نشان کرد: این موقوفه از لحاظ ارزش ریالی، یکی از ارزشمندترین موقوفات وقف شده، در دو سه دهه اخیر در سطح کشور و از نظر نوع نیات نیز جدید و به روز است.

ربیعی با اشاره به اینکه این موقوفه توسط حاج محمد حسن کاظمی شیرازی و دخترش دکتر هلن کاظمی شیرازی به ثبت رسیده است ، افزود: این موقوفه شامل ؛ 20 هکتار زمین مزروعی در شهرستان بیضاء ، 30 هزار مترمربع زمین مسکونی، چند باب باغ در شهر خفر و 20 هکتار زمین در شهرک انجیره است.

مدیرکل حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف اضافه کرد : حمایت از نخبگان علمی، دانشجویان، طلاب و پژوهشگران، توسعه علم و دانش، ارتقاء سلامت اداری، ساخت آسایشگاه و سرای سالمندان و ساخت استراحتگاه همراهان بیمار از نیات مطرح شده واقفان در این وقفنامه است.

وی ادامه داد: استان فارس به خصوص شهر شیراز بیشترین موقوفات را در سطح کشور به خود اختصاص داده است به گونه ای که بیش از یک ششم رقبات کل کشور در استان فارس قرار دارد.





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار