رأی‌دهندگان جمهوری‌خواه ملی‌گرایی توأم با خشم را برگزیدند؛

وُکس: مهر تأیید جمهوری‌خواهان بر نژادپرستی، بیگانه‌هراسی و بی‌خردی

وُکس نوشت: پیروزی ترامپ نشان می‌دهد رأی‌دهندگان جمهوری‌خواه ملی‌گرایی توأم با خشم را بر محافظه‌کاری پایبند اصول، ترجیح می‌دهند.

وُکس: رأی‌دهندگان جمهوری‌خواه ملی‌گرایی توأم با خشم را برگزیدند/مهر تأیید جمهوری‌خواهان بر نژادپرستی، بیگانه‌هراسی و بی‌خردیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ سایت تحلیلی «وُکس» با انتشار گزارشی درخصوص انتخاب «دونالد ترامپ،» نامزد جنجالی حزب جمهوری‌خواه، به عنوان گزینه نهایی این حزب برای رقابت در دور پایانی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا نوشت: سه‌شنبه شب پیش‌بینی بدبین‌ترین لیبرال‌ها به وقوع پیوست و حزب جمهوری‌خواه ترامپ را به عنوان نامزد منتخب خود برای رقابت در دور نهایی انتخابات معرفی کرد. 5 سال پیش حتی متعصب‌ترین افراط‌گرایان طرفدار حزب جمهوری‌خواه نیز تصور نمی‌کردند سران این حزب با انتخاب ترامپ بر خشونت نژادی، بیگانه‌هراسی، نابخردی و ستیزه‌جویی با روشنفکری مهر تأیید بزنند. 

در ادامه گزارش آمده است: اعضای حزب جمهوری‌خواه همان کسانی هستند که «توماس مان» و «نورمن اورنشتاین،» دو کارشناس کنگره آمریکا، از آن‌ها به عنوان افراط‌گرایان مخالف هرگونه سازش و مدارا که درک متعارفی از حقایق، شواهد و علم ندارند و همواره مشروعیت مخالفان سیاسی خود را رد کرده و به دیده تحقیر به آن‌ها می‌نگرند، نام برده شده است.  

نگارنده در ادامه گزارش از کسانی که در صحت این حقایق شک دارند، می‌خواهد به ظهور پدیده‌ای به نام ترامپ از همان توجه کنند؛ زمانی که وی به‌عنوان قهرمان «جنبش تولد» در حزب جمهوری‌خواه مطرح شد. جنبش تولد، یک جنبش مخالفان «باراک اوباما،» رئیس‌جمهور آمریکا، است که تلاش دارد ثابت کند وی در ایالت هاوایی آمریکا متولد نشده است؛ بلکه کشور محل تولدش «کنیا» است. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار