عامل سرقت های کامپیوتر خودرو‌های پایتخت دستگیر شد/ متهم را شناسایی کنید+تصاویر

مردی که اقدام به سرقت و فروش کامپیوتر‌ خودر‌های سطح شهر تهران می‌کرد، توسط پلیس شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در پی کسب اطلاعات مبنی بر خرید و فروش کامپیوترهای خودروی دسته دو تحت عنوان کامپیوترهای نو در مغازه ای در خیابان سجاد شمالی ، موضوع ضمن انجام هماهنگی های لازم قضایی با شعبه سوم دادیاری دادسرای ناحیه 34 تهران ، جهت بررسی در دستور کار کارآگاهان اداره بیستم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت . 

عامل سرقت های کامپیوتر خودرو‌های پایتخت دستگیر شد/ متهم دستگیر شدب+تصاویر


*نخستین حلقه دستگیری فروشندگان کامپیوترهای خودرو مسروقه:
 
در بررسی نامحسوس از محل فروش کامپیوترهای خودرو ، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که شخصی بنام "مرتضی . م" اقدام به فروش کامپیوترهای دسته دوم خودرو در بسته بندی های ( وکیوم ) متعلق به یکی از شرکت های تولید کننده داخلی خودرو در کشور می کند ؛ لذا کارآگاهان در 24 اسفند ماه 94 اقدام به دستگیری "مرتضی" کرده و در بازرسی از محل فعالیت وی موفق به کشف و توقیف تعدادی کامپیوتر خودرو دسته دوم شدند که مرتضی قصد فروش آنها تحت عنوان کامپیوتر خودرو نو را داشت . 

*اظهارات مرتضی: 

"مرتضی" پس از اطلاع از مسروقه بودن کامپیوترهای خودرو در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : " از طریق بروشورهای تبلیغاتی با شخصی بنام اصغر . گ آشنا شدم که اقدام به فروش کامپیوتر خودرو تحت عنوان کامپیوتر نو به من می کرد و بنده به هیچ عنوان از مسروقه بودن آنها اطلاع نداشتم". 

مرتضی در اظهارات تکمیلی به کارآگاهان گفت : " توسط بروشور تبلیغاتی در خصوص فروش قطعات سیم کشی که در داخل مغازه ها پخش شده بود با آقای "اصغر . گ" آشنا شدم ؛ ابتدا طی تماس تلفنی درخواست قطعات سیم کشی کردم که قطعات ارسال شد . پس از تحویل قطعات سیم کشی ، در داخل جعبه علاوه بر قطعات "بروشور کامپیوتر خودرو" نیز قرار داشت ؛ لذا مجددا با "اصغر . گ" تماس گرفته و اینبار از ایشان درخواست کامپیوتر خودرو کردم و او نیز هر کامپیوتر خودرو را به مبلغ 800 هزار تومان می فروخت . من نیز به تصور اینکه کامپیوترها بنا بر ادعای ایشان کاملا نو هستند ، هر دستگاه را به مبلغ یک میلیون تومان می فروختم " . 

*دومین حلقه دستگیری : 

با شناسایی محل تردد "اصغر . گ" در محدوده خیابان امیرکبیر - خیابان سعدی ، کارآگاهان در تحقیقات پلیسی اطلاع پیدا کردند که ایشان فاقد هرگونه محل مشخص جهت فروش قطعات خودرو بوده ! و صرفا به صورت خیابانی و دست فروشی اقدام به فروش قطعات خودرو می کند . 
در ادامه اقدامات پلیسی جهت دستگیری "اصغر . گ" ( متولد 1354 ) ، سرانجام وی دستگیر و در بازرسی از وی تعدادی کامپیوتر خورو کشف شد ؛ "اصغر . گ" در همان اظهارات اولیه صراحتا به مسروقه بودن اموال کشف شده و فروش آنها تحت عنوان کامپیوترهای نو اعتراف کرد . 

*سومین حلقه دستگیری : 

با اعتراف صریح "اصغر . گ" به فروش قطعات خودرو مسروقه ، وی در اظهاراتش به کارآگاهان عنوان کرد که قطعات بسته شده توسط همدستش بنام "رضا . د" ( متولد 1352 ) تحویل داده شده و او نیز در طی چند ماه گذشته اقدام به فروش این قطعات به فروشندگان قطعات خودرو کرده است . 

با شناسایی محل فعالیت "رضا . د" در محدوده خیابان امیر کبیر ، او نیز دستگیر و در بازرسی از محل فعالیتش تعدادی کامپیوتر خودرو مسروقه آماده برای بسته بندی کشف و توقیف شد . 

*دستگیری  سارق حرفه ای : 

"رضا . د" پس از انتقال به اداره بیستم آگاهی ، فردی بنام "سجاد . ص" ( 25 ساله ) را بعنوان سارق کامپیوترهای خودرو معرفی و اعتراف کرد که کامپیوترهای مسروقه را به قیمت هر دستگاه 70 الی 120 هزار تومان از سجاد خریداری کرده است . 

با معرفی "سجاد . ص" ( 25 ساله ) ، بلافاصله وی بعنوان یکی از سارقین سابقه دار و حرفه ای اداره بیستم پلیس آگاهی تهران بزرگ شناسایی شد که پیش از این نیز به همین اتهام ( سرقت قطعات خودرو ) دستگیر و روانه زندان شده بود . 

با توجه به بلامکان بودن "سجاد .ص" ، اقدامات ویژه پلیسی جهت دستگیری وی در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و سرانجام وی در خیابان طیب  شناسایی و دستگیر شد ؛ در زمان دستگیری ، سجاد که در وضعیت روانی عادی قرار نداشت ، با سلاح سرد به سمت کارآگاهان حمله ور شده و قصد مجروح نمودن آنها و نهایتا فرار از محل را داشت که با هوشیاری کارآگاهان ، مهار و دستگیر شد . 

سجاد پس از دستگیری و انتقال به اداره بیستم صراحتا به سرقت تعداد زیادی کامپیوتر انواع خودرو اعتراف و با تأیید اظهارات رضا . د عنوان کرد که هر دستگاه کامپیوتر خودرو را به قیمت 70 الی 120 هزار به ایشان فروخته است .

سرهنگ کارآگاه صفدر جانپرور ، معاون مبارزه با سرقت وسایط نقلیه پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : "در ادامه رسیدگی به پرونده و به جهت سوابق متعدد متهم در جرایم مختلف سرقت ، دستور انتشار بدون پوشش تصویر سجاد . ص از سوی مقام محترم قضایی صادر شده است ؛ لذا از کلیه شکات که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند دعوت می شود تا جهت پیگیری شکایات خود به اداره بیستم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه نمایند ؛ همچنین از کلیه شهروندان محترم که از سایر اقدامات مجرمانه ی متهم اطلاعاتی در اختیار دارند درخواست می شود تا اطلاعات خود را از طریق شماره تماس 51055520 در اختیار کارآگاهان اداره بیستم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند" . 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار