نویسنده کتاب «دست خون»:

رسالت ما در حوزه ادبیات نگارش است

ما در ادبیات حضور داریم تا حرف‌هایی را که مرسوم نیست را بزنیم و رسالت ما در حوزه ادبیات نگارش است.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  کتاب «دست خون» علی‌ محمد مودب در موسسه انتشارات شهرستان ادب رونمایی شد. در این رونمایی محمود اکرامی شاعر، میثم نیلی مدیرعامل مجموعه ناشران انقلاب اسلامی و علی‌ محمد مودب حضور داشتند.
 
در ابتدای مراسم اکرامی در خصوص این کتاب گفت:‌ زمانی که من برای اولین بار کتاب را در مترو مطالعه کردم کتاب خوش دست و خوش رویی بود. شروع کتاب آغاز بسیار خوبی دارد و با سوال‌هایی که در کتاب وجود دارد ایجاد کشش می‌کند و مثل داستان کوتاه کتاب از اوج شروع می‌شود.  
 
وی در خصوص ویژگی‌های این کتاب عنوان کرد: نویسنده از دانش مخاطب استفاده می‌کند تا سوالات خود را پاسخ دهد. همچنین بیان تصاویر کهنه به شکل تازه در این کتاب بیان می‌شود. از دیگر ویژگی این کتاب تکرار است از آنجایی که تکرار یکی از اثرگذارترین شیوه‌ها برای افکار عمومی است به خوبی در این کتاب انجام شده است.
 
اکرامی ادامه داد: انتخاب درست قالب چهار پاره در این کتاب، سرودن شعر بومی با زبان معیار از ویژگی‌های این کتاب است.
 
در ادامه مراسم، مودب نویسنده کتاب «دست خون» عنوان کرد:‌ ادبیات برای ما نویسندگان بخشی از زندگی است. از طرفی حتی در بعضی مواقع از بخشی از زندگی ما واجب‌تر است. ما در ادبیات حضور داریم تا حرف‌هایی را که مرسوم نیست را بزنیم و رسالت ما در حوزه ادبیات نگارش است و با توجه به هجوم واردات فرهنگ غربی در کشور، تنها روستاها و شهرستان‌ها پایتخت فرهنگی ما هستند که در مقابل این هجوم ایستاده‌اند.  
 
اکرامی در ادامه اظهار داشت: مودب حضور پررنگی در شعرهای خود دارد. همچنین روایت سینمایی را در این کتاب درک می‌کنیم چون شعر را برای مخاطب خود به تصویر می‌کشد. از طرفی دغدغه فردی، اجتماعی و دینی شاعر به شرایط موجود با زبان طنز بیان شده است.
 
در پایان ضمن رونمایی از کتاب «دست خون» محمد نیلی مدیرعامل مجموعه ناشران انقلاب اسلامی اظهار داشت: این کتاب با نگاهی به شاخصه‌های هویتی و فرهنگی کار نو و پیشرفته‌تری از کارهای قبلی مودب بوده است.
 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.