اصفهان؛

آغاز مدرسه بین‌المللی فیزیک محاسباتی در دانشگاه صنعتی اصفهان

مدرسه بین‌المللی فیزیک محاسباتی با محوریت نظریه تابعی چگالی و روش‌های ماورای آن، با همکاری مؤسسه ماکس پلانک آلمان، دردانشگاه صنعتی اصفهان آغاز به کار کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، عضو هیأت علمی دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: این مدرسه فرصتی مناسب برای آشنایی پژوهشگران جوان کشور با تکنیک‌های جدید محاسبه خواص مواد و برقراری ارتباط با اساتید خبره به منظور پیشرفت های بیشتر در این زمینه را فراهم می کند.

دکتر سید جوادهاشمی فر افزود: این کنفرانس بین المللی به لحاظ علمی با همکاری مؤسسه فریتس هابر از مجموعه ماکس پلانک آلمان و دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می شود و 25 سخنران بین المللی ازکشورهای ایران، آلمان، امریکا، فنلاند، ایتالیا، سوئیس، اتریش و پاکستان در این رویداد علمی حضور خواهند داشت.

وی با بیان این که روش‌های پیشرفته، آزمایشگاه‌هایی نوین هستند که در فضای مجازی با استفاده از کامپیوتر، خواص مواد را شبیه‌سازی می‌کنند، گفت: شرکت کنندگان در این مدرسه علمی با حضور در سخنرانی‌ها و 8 کارگاه‌ آموزش عملی، از نزدیک با روش‌های مدرن شبیه‌سازی و محاسبه خواص مواد بعنوان یکی از روش‌های پرکاربرد در محاسبه و شبیه‌سازی آشنا می‌شوند.

مدرسه بین‌المللی فیزیک محاسباتی که از روزگذشته در مجموعه تالارهای مفاخر دانشگاه صنعتی اصفهان آغاز به کار کرد، به مدت دو هفته ادامه دارد. 



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.