درخواست سازمان ملل برای توقف شهرک سازی در اراضی اشغالی

سازمان ملل متحد بار دیگر خواستار توقف شهرك سازی در اراضی اشغالی شد و از رهبران دینی و سیاسی خواست كه حرمت عبادتگاه ها و سایر اماكن مقدس را حفظ كنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از پایگاه خبری فلسطین الان، «بان كی مون،» دبیر كل سازمان ملل در پیامی به كنفرانس بین المللی در مورد بیت المقدس اشغالی كه عصر روز سه شنبه در شهر داكار پایتخت سنگال شروع به كار كرده است، گفت: اسرائیل همچنان به شهرك سازی غیر قانونی در كرانه باختری ادامه می دهد و این اقدام مانعی در برابر تحقق صلح است.

وی در این پیام خود رژیم صهیونیستی را به توقف شهرك سازی ترغیب كرده و نسبت به افزایش تخریب خانه های فلسطینیان از ابتدای سال جاری میلادی كه ناقض تعهد رژیم صهیونیستی در حمایت از ساكنان غیر نظامی است، ابراز نگرانی كرد.

دبیر كل سازمان ملل ادامه داد راه حل دو كشور تنها از طریق گفتگو و رسیدن به توافق مورد قبول همه طرف ها محقق خواهد شد.

وی بار دیگر تعهد سازمان ملل مبنی بر كمك به تمام طرف ها برای پایان دادن به اشغالگری «زیان بار و غیر عادلانه» و رسیدن به راه حلی پایان بخش به نزاع طولانی مدت را یادآور شد.

بان كی مون با بیان اینكه شرایط انسانی در نوار غزه نگران كننده است، بر ضرورت تمركز تمامی تلاش ها برای كمك به ساكنان این منطقه كه همچنان از پیامدهای جنگ 2014 رنج می برند، تاكید كرد.

وی اظهار داشت در حالی این كنفرانس مسئله مهم فلسطین را در دستور كار خود قرار داده است كه جامعه بین الملل مشغول مسائل دیگر در منطقه است ولی ما نمی خواهیم این مسئله را كنار بگذاریم.

در این كنفرانس تحولات مربوط به بیت المقدس در سایه اشغالگری رژیم صهیونیستی و شهرك سازی بررسی می شود و تمركز اصلی شركت كنندگان در كنفرانس تعرض های صهیونیست ها به فلسطینیان، سرزمین و مقدساتشان است.







انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار