روزشماری «تورکاس پترول» ترکیه برای سرمایه گذاری در ایران

شركت انرژی «توركاس پترول» تركیه اعلام كرده، قصد دارد از طریق سرمایه گذاری در بخش های نفت و گاز وارد بازار انرژی ایران شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه «دیلی نیوز» گزارش داد: «باتو آكسوی» مدیر این شركت انرژی تركیه با بیان اینكه «معتقدیم قطعاً باید در ایران باشیم» گفته است؛ زمانی كه رشد در جهان متوقف شده، بازاری مانند ایران می تواند نیروی محركه ای هم برای جهان و هم برای تركیه باشد.

وی با اشاره به اینكه «این شركت انرژی علاقه مند است با یك شركت محلی كار كند» در عین حال از اعلام آمادگی همكاری توركاس با شركت های تركیه ای نیز خبر داده است.

باتو آكسوی همچنین از رفت آمدهای این شركت به ایران خبر داده و گفته است: ما در پنج ماه گذشته بین ایران و تركیه در رفت و آمد بوده ایم و پیش از لغو تحریم ها شبكه هایی را ایجاد كرده ایم تا حال كه تحریم ها لغو شده، كار را آغاز كنیم.

پس از برجام، حجم سرمایه گذاری توسط شركت های خارجی با روندی رو به رشد همراه بوده؛ به طوری كه آمارها نشان می دهد فعالیت سرمایه گذاران خارجی در دو ماه پایانی سال 1394 افزایش چشمگیری داشته است؛ به گونه ای كه ارزش معاملات آنها در پایان آذرماه 42 میلیارد ریال بود اما پس از اجرای برجام این رقم با رشدی 12 برابری به 511 میلیارد ریال رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۶ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
هر کس با آقای اردوغان دوست باشد ،با او تجارت می کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۰ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
اردوغان قابل اعتماد نیست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۹ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
بیاد نفت و گاز ایران رو ببره علیه ایران و حامیانش در منطقه استفاده کنه لعنت بر ترکیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
هالک بانک ترکیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۶ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
طرح توسعه پتروشیمی کرمانشاه
آخرین اخبار