در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد:

كارگران قانونی نباید بدون بیمه باشند/ تخلف كارفرمایان در اداره كار بررسی می شود

مشاور شورای اسلامی كار گفت: كارگرانی كه تحت پوشش بیمه نیستند،می توانند به اداره كار وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی مراجعه كرده و مراتب شكایت و دادخواست خود را تنظیم كنند.

علی خدایی مشاور شورای اسلامی كار در گفت و گو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص كارگرانی كه مرخصی استحقاقی و بیمه ندارند ،اظهار داشت:بر اساس قانون كار هر گروه كارگری كه تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی نباشند ،تخلف كارفرما محسوب می شود.

وی در خصوص تعدادی از كارگران كه در حال حاضر تحت پوشش بیمه نیستند، گفت: این افراد كارگران غیرقانونی و به اصطلاح زیرزمینی هستند كه بدون مجوز قانونی مشغول به كار هستند.

مشاور شورای اسلامی كار تصریح كرد:در بحث پرداخت هزینه بیمه ، گاهی اوقات دولت به دلیل حمایت از كارفرمایان ،بخشودگی هایی را برای آن ها در نظر گرفته و درصدی از مبلغ بیمه كارگران را پرداخت می كند.

خدایی بیان كرد:كارگرانی كه به صورت قانونی مشغول به كار هستند اما تحت پوشش بیمه نیستند،می توانند به اداره كار وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی مراجعه كرده و مراتب شكایت و دادخواست خود را تنظیم كنند.

وی گفت: چرا كه بر اساس ماده 148 قانون كار ،كارگرانی كه سه سال در كارگاهی فعالیت كرده  و بیمه نشده باشند،در صورت اثبات موضوع ، كارفرما مكلف است حق بیمه 3 سال كاركرد آن ها و جریمه تعیین شده را پرداخت كند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار