حضور در «شهر آفتاب» ۱۰ سال یا ۵ سال؟

در حالی که قرار بود تفاهم نامه میان ارشاد و شهرداری در حاشیه افتتاحیه نمایشگاه به امضا برسد، هنوز در برخی از موارد اختلاف نظر وجود دارد.

به گزارش  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ،دو روز پیش که مراسم افتتاحیه نمایشگاه کتاب برگزار شد، محمدباقر قالیباف شهردار تهران از نظر شهرداری برای برگزاری رایگان نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب خبر داد. این در حالی است که سیدعباس صالحی معاون فرهنگی ارشاد در نشست خبری نمایشگاه از 10 سال حضور خبر داده بود.

امیر مسعود شهرام نیا قائم مقام نمایشگاه کتاب در همین رابطه در گفت وگو با خبرنگار تسنیم از به نتیجه روشن نرسیدن میان ارشاد و شهرداری و ادامه مذاکرات در این رابطه خبر داد.

وی درباره مدت زمان حضور نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب گفت: توافق اولیه بین ٥ تا ده سال بوده است که در این راستا شهرداری تهران اصرار بر برگزاری در مدت پنج سال دارد و ما ده سال.

شهرام‌نیا با بیان اینکه «شهر آفتاب» مشکل حقوقی دارد، اضافه کرد: این بدان معناست که نمی‌توانند یک تفاهم نامه ده ساله داشته باشند، قطعا تفاهم نامه در ایام نمایشگاه به امضا می‌رسد و اصل موضوع را آقای قالیباف پذیرفته‌اند و درباره مسائل دیگر به تفاهم رسیده‌ایم که هر سال دو ماه قبل از برگزاری نمایشگاه، «شهر آفتاب» در اختیار ارشاد باشد.

قائم مقام نمایشگاه درخصوص برگزاری رایگان نمایشگاه کتاب در «شهر آفتاب» توضیح داد: احتمال می‌دهیم بر موضوع حضور رایگان نمایشگاه در «شهر آفتاب» حد وسط نظر شهرداری و ارشاد لحاظ شود یا همان پیشنهاد ارشاد مورد توافق دو طرف قرار گیرد.

وی افزود: تفاهم کلی است، ما دو قرارداد در این تفاهم نامه داریم، که یکی از این قراردادها بین موسسه نمایشگاه‌ها و مدیر عامل مجموعه شهر آفتاب به امضا رسیده و قرار ما بر این است، سال به سال یک تفاهم به این صورت داشته باشیم. و دیگری اینکه قرارداد کلی‌تر نیز داریم که در آن مسائلی مانند رایگان بودن نمایشگاه و اینکه بخشی از در آمد تبلیغات به نمایشگاه تعلق بگیرد، دیده شده است؛ در تفاهم امسال خیلی از کارهایی که به صورت مرسوم باید بر عهده ارشاد می‌بود مانند: احداث سازه ها، تسهیلات رفاهی و ... بر عهده شهرداری گذاشته شد که آنها نیز در این زمینه تلاش خود را انجام دادند، هر چند نواقصی هم هنوز وجود دارد.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار