نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی(4)؛

پروژه بومی‌سازی 10 گروه کالاهای راهبردی صنعت نفت

مشاور حقوقی معاون پژوهش و فناوری گفت: پروژه بومی‌سازی 10 گروه کالاهای راهبردی صنعت نفت از طریق حمایت دولت در سال اقتصاد مقاومتی در حال اجرا شدن است.

گام‌های مستحکم وزارت نفت در جهت تحقق شعار سالنادر شکری مشاور حقوقی معاون پژوهش و فناوری وزارت نفت در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص بومی‌سازی 10گروه کالاهای راهبردی صنعت نفت اظهار داشت: طی چند سال اخیر مسئولین به این نتیجه رسیدند باید یک مگاپروژه جهت بومی‌سازی اقلام راهبردی صنعت نفت انجام گیرد.

وی در خصوص اهداف این پروژه عظیم افزود: در این پروژه سعی بر این است که کالاهای استراتژیک صنعت نفت را که تا کنون در داخل ساخته نشده‌اند را ازطریق انتقال دانش فنی و با کیفیت بهتر تولید کنیم.

شکری در ادامه به بحث جذب سرمایه‌گذار خارجی اشاره کرد و گفت: یک نقشه راهی باید در خصوص انتقال تکنولوژی توام با جذب سرمایه‌گذار خارجی شکل گیرد تا بتوان در جهت تحقق اهداف آن گام برداشت.

مشاور حقوقی معاون پژوهش و فناوری در پایان عنوان کرد: دولت و معاونت پژوهش و فناوری تا کنون حمایت‌های لازم را از سازندگان کالاهای دانش‌بنیان انجام دادند تا این پروژه در سال اقتصاد مقاومتی به مرحله اجرا برسد.

 در همین راستا علیرضا واعظ کارشناس اداره کل تجاری‌سازی فناوری بیان کرد: دولت با توجه به شرایط رکود کشور و منابع مالی اندک در دوران پسابرجام توانسته بود حمایت ‌های لازم را در جهت ارائه و اجرایی شدن این پروژه انجام دهد.

وی با اشاره به اهداف این مگاپروژه در راستای تحقق شعار سال گفت: صنعت نفت در تحقق این شعار پیشگام بوده است و خوشبختانه این پروژه از مرحله اقدام خارج شده و به مرحله اجرا رسیده است.

وی در پایان افزود: انتقال دانش نیز می‌تواند از طریق انتقال فناوری نوین از خارج از کشور شکل گیرد که این امر بسترسازی برای جذب سرمایه‌گذاری فراهم می‌کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار