نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی(11)؛

افزایش 50 درصدی تردد نفتکش های خارجی پس از اجرای برجام

رئیس اداره اسناد و اطلاعات صادرات پایانه نفتی خارک از افزایش 50 درصدی تردد نفتکشهای آسیایی و اروپایی در دوران پسابرجام خبرداد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سیدابراهیم حسینی، در حاشیه بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با اشاره به حضور گسترده شرکتهای داخلی و خارجی و همچنین بازدیدکنندگان در این نمایشگاه گفت: این حضور گسترده به نمایشگاه محدود نمی شود و ما شاهد افزایش حضور شرکتهای اروپایی و آسیایی در بخشهای مختلف صنعت نفت هستیم.
 
حسینی گفت: در پایانه نفتی خارک تعدد نفتکشهای خارجی که برای بارگیری نفت خام پهلوگیری می کنند این مسئله را تأیید می کند و می توان با قاطعیت اعلام کرد که پس از اجرای برجام تردد نفتکشهای خارجی ۵۰ درصد افزایش یافته است.
 
وی با بیان این که این تعدد هم در مورد تعداد و هم در مورد تنوع کشورهای خریدار کاملا محسوس است، تصریح کرد: اگر در گذشته مشتری نفت خام ما صرفا مشتریان سنتی از جمله چین، ژاپن، ترکیه،کره جنوبی و چند کشور دیگر بودند،حالا شاهد حضور کشورهای اروپایی همچون ایتالیا، روسیه و فرانسه برای خرید نفت ایران هستیم.
 
رئیس اداره اسناد و اطلاعات صادرات پایانه خارک همچنین با اشاره به دوران تحریمها گفت: هرچند که در زمان تحریمها مشکلاتی گریبانگیر ما بود اما با تلاش همکاران پایانه خارک ما توانستیم از این تهدید ها ایجاد فرصت کنیم و با تعمیر زیرساختهای ذخیره سازی، باراندازها و خطوط لوله خود را برای دوران پسابرجام آماده کنیم و حالا بدون هیچ دغدغه ای این افزایش تردد را راهبری می کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار