نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی(15)؛

سامانه تامین الکترونیکی کالای صنعت نفت ابزار موثر در تحقق شعار سال

مدیر کل سامانه کالا و حمایت از ساخت داخل گفت : سامانه تامین کالا طی 4سال اخیر به دلیل هم زبانی با سیستم تولیدی کشور، نقطه عطف اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، فریبرز گردانی نژاد مدیر کل سامانه کالا و حمایت از ساخت داخلی در بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی پالایش و پتروشیمی در خصوص نقش صنعت نفت در کشور اظهار داشت: صنعت نفت از اولین نهاد هایی است که در کشور با سیستم های مکانیزه خو گرفته است به طوری که پیشرفت تکنولوژی ITدر این زمینه به چشم می خورد.
 
وی در ادامه اذعان کرد: در سال 1370 یک سامانه جامعی تحت عنوان سیستم یکنواخت تدارکات کالاهای صنعت نفت طراحی شده بود و این سامانه زمانی که طراحی شد دچار چالش عدم خرید شده بود.
 
گردانی نژاد با اشاره به سامانه تامین کالا افزود: این سامانه حلقه مفقوده این خرید است و بر اساس مطالعاتی که از سال 1385 توسط شرکت هایBAIN  انجام شده است این سامانه وظیفه تامین کالا، تولید منابع و یکپارچه سازی نظامزیر ساختی را به عهده دارد.
 
وی هم چنین عنوان کرد: در کشور نظامی تحت عنوان نظام شماره گذاری ایران کد موجود است که هر صنعتگری موظف به دریافت تعداد محصول خود با دریافت کدهای 16 رقمی است.
 
گردانی نژاد تصریح کرد: سامانه تامین الکترونیکی کالا طی 4 سال اخیر به دلیل هم زبانی با سیستم تولیدی کشور، نقطه عطف اقتصاد مقاومتی است و یکپارچه سازی کالاهای صنعت نفت وانطباق آن با ایران کد ملی، از خروجی های این پروژه است.
 
وی درخصوص ویژگی های این زیرساخت بیان کرد: این سامانه به جهت مجهز بودن به امضای الکترونیکی یک فضای امنیتی خاصی را خریداران فراهم می کند و کاربران می توانند از طریق مناقصه های محدود و عمومی، اقلام را خریداری کنند.
 
گردانی نژاد هم چنین تصریح کرد: این سامانه این امکان را برای ارتقای فنی کالاهای سازندگان فراهم و یک افقی را برای آنها پیش بینی می کند.
 
وی با اشاره به بحث صادرات افزود: علاوه بر تامین نیاز داخلی کشور، باید نگاهمان به سوی صادرات باشد و به جای مهندسی معکوس، به سمت طراحی و تولید علم پیش رویم.
 
گردانی نژاد به تسهیلات اعطایی این اقلام اشاره کرد و گفت: انجمن نفت از طریق صندوق توسعه، خرید تضمینی و مطالبات با سرعت، می تواند این اقلام را تحت پوشش قرار دهد.
 
وی در ادامه اذعان کرد: یکپارچگی در عملیات خرید و پشتیبانی اطلاعاتی که از این سیستم برای شفاف سازی خرید صورت می گیرد و مجموعه این عوامل از دیگر مزایای این سامانه است.
 
وی در پایان بیان کرد: این سامانه قابلیت اتصال به سامانه های دیگر به ویژه سامانه گمرک را دارد اما استحقاق این امر نیازمند تاییدیه گمرک است.
 
 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار