باشه آهنگر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

بانک بازیگری مافقیر است

کارگردان «ملکه» می گوید بانک بازیگری ما فقیر است و این موضوع قدرت مانور بازیگر را می گیرد.

محمدعلی باشه آهنگر کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درخصوص مقوله گریم در سینما و اینکه بازیگران تا چه حد زیر بار گریم های سنگین و طاقت فرسا می روند، گفت: خود من همیشه روی بحث گریم مسئله داشتم اما این شانس را داشتم که با طراحان حرفه ای و خوب گریم همکاری کنم. از طرفی بازیگرانی بودند که شخصیت فیلم و من را به عنوان کسی که قرار است این شخصیت را به فیلم تبدیل کند، درک کردند.

وی تصریح کرد: نمونه بارز آن می توان از سعید ملکان در فیلم «ملکه» نام برد. همچنین حمید آذرنگ برای نقش سیف الله 6ماه،میلاد کی مرام بیش از یکماه و حسین باشه آهنگر 4 ماه ریش خود را کوتاه نکردند،این اتفاق با تعاملی دو طرفه و خواهش من اتفاق افتاد.

این کارگردان افزود:در کل شرایط گریم ما با توجه به اینکه بسیاری از بازیگران هم زمان در چند پروژه فعالیت می کنند خوب نیست چون قدرت مانور گریم در ابعاد مختلف روی آنها گرفته می شود،از طرفی بانک بازیگری ما فقیر است. یعنی شاید برای ایفای نقش در فضای طنز 3 بازیگر داشته باشیم. بعضی مواقع یک بازیگر هم در اختیار نداریم چون آن بازیگری که قرار است نقش طنز مورد نظر شما را بازی کند همزمان در چند فیلم فعالیت دارد.

باشه آهنگر بیان کرد:شرایط کمبود و تنوع بازیگر برای ژانرهای مختلف،شرایط گریم و شرایط بد تولید باعث شده تا سینمای ما از استاندارد لازم دور شود.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.