مواد غذایی پایین آورنده فشار خون

فشار خون بالا در بدن بسیار خطرناک و مرگبار است به همین دلیل باید با پیروی از برنامه غذایی مناسب از تشدید آن پیشگیری کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، فشار خون بالا از جمله بیماری‌هایی است که سالانه بسیاری از زنان و مردان را به کام مرگ می‌کشاند. این بیماری زمانی اتفاق میفتد که جریان خون در رگ‌ها با فشار بیشتری عبور کند. معمولاً به افرادی که از فشار خون بالا رنج می‌برند داروهای مسدودکننده سلول‌های بتا، مبدل آنژیوتانسین و ادرارآور تجویز می‌شود که اثرهای جانبی بسیاری دارد.

طول عمر افرادی که مبتلا به بیماری فشار خون هستند 5 سال کمتر از افراد دیگر است. به همین دلیل بهتر است از بروز این بیماری پیشگیری کرد اما متاسفانه نشانه‌های مخفی این بیماری خود را تا مدت‌ها نشان نمی‌دهند. 

به طور کلی تشدید این بیماری در بدن خود را با سردرد، درد سینه، تغییر دید، خستگی، خونریزی از بینی، صدا در گوش و سرگیجه نشان می‌دهد.

می‌توان با پیروی از برنامه غذایی سالم و سبک زندگی مناسب این بیماری را درمان یا مهار کرد به همین علت توصیه می‌شود که با مصرف این مواد غذایی از ابتلا به این بیماری مهلک پیشگیری کنید:

غذاهای سرشار از فیبر مانند سبزیجات، دانه‌ها و انواع میوه

مصرف منظم چای به خصوص چای سبز

مواد غذایی غنی از امگا 3 مانند ماهی سالمون و دانه چیا

مواد غذایی غنی از پتاسیم مانند موز، آواکادو، ملون و نارگیل

شکلات سیاه

سرکه سیب

علاوه بر این پیروی از رژیم غذایی مدیترانه‌ای نیز در کاهش فشار خون بسیار موثر است.

منبع: Healthy Food Team

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار