سرطان، آنچه آفتاب سر پوست می‌آورد!

متخصصان پوست بر این باورند که می‌توان با کنترل تابش نور خورشید به سطح پوست از ابتلا به سرطان پوست پیشگیری کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با نزدیک شدن به فصل تابستان، افزایش دما و تابش اشعه‌های خورشید بهتر است بیشتر مراقب پوست خو باشید.

مطالعات نشان داده است که قرارگیری طولانی‌مدت در مقابل نور خورشید خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد. بنابر بر یافته‌های مرکز سرطان پوست در آمریکا، سرطان پوست در سراسر دنیا هر 52 دقیقه یکبار یک نفر را به کام مرگ می‌کشد.

به همین دلیل متخصصان پوست توصیه می‌کنند که قبل از بیرون رفتن از خانه به نقاطی از بدن که در معرض اشعه‌های خورشید هستند کرم مرطوب‌کننده و ضد آفتاب بزنید. نباید زیر این کرم‌ها، لوسیون یا کرم دیگری استفاده کرد زیرا اثربخشی آن را کاهش می‌دهد.

علاوه بر این، بهتر است در طول روز هر 2 ساعت یکبار کرم ضدآفتاب را تمدید کرد تا سطح ضخیم‌تری از پوست را بپوشاند. به گفته متخصصان، استفاده از کرم ضد آفتاب یکبار در روز به هیچ وجه کافی و موثر نیست.

نتایج مطالعات نشان داد که مردان بیشتر از زنان به سرطان پوست مبتلا می‌شوند و علت آن بیشتر قرار گرفتن مردان در معرض اشعه‌های خورشید است؛ به مردان نیز به شدت توصیه می‌شود که از کرم‌های ضدآفتاب استفاده کنند.

منبع: Medical Daily
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.