کامرون از اظهاراتش در مورد ترامپ، پشیمان نیست

نخست وزیر انگلیس حاضر به عذرخواهی از نامزد پیشرو جمهوریخواه انتخابات آمریکا به دلیل احمق خواندش نشد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ دیوید كامرون در جریان نشست خبری مشترك با «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن در داونینگ استریت، گفت: با توجه به طبیعت سخت انتخابات در ریاست جمهوری آمریكا، هر كس كه بتواند چنین پیروزی قابل توجهی را كسب كند قابل احترام است.

كامرون در پاسخ به این سئوال، اگر در سال آینده هنگام برگزاری اجلاس گروه هفت در ایتالیا، دونالد ترامپ نامزد پیشتاز جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریكا به عنوان نماینده و رئیس جمهور این كشور حضور داشته باشد. آیا بابتِ تفرقه اندازی و احمق توصیف كردن ترامپ،  عذرخواهی به او بدهكار نیستید؟، گفت: در مورد انتخابات آمریكا، این رأی دهندگان آمریكای هستند كه باید تصمیم بگیرند چه كسی را به عنوان رئیس جمهور آینده خود انتخاب می كنند.

وی افزود: باید بگویم نظر به ماهیت دشوار انتخابات مقدماتی، هر كسی كه این رقابت فوق العاده را ( با موفقیت) پشت سر بگذارد و هدایت حزبش را در انتخابات سراسری بر عهده بگیرد، قطعاً شایسته احترام ما است.

نخست وزیر انگلیس در همین حال گفت: دیدگاهم درباره آنچه درباره مسلمانان گفتم، تغییر نكرده است و آن را تغییر نخواهم داد. آشكارا می گویم سیاستِ پیشنهاد شده، اشتباه بوده، هست و خواهد بود.

دونالد ترامپ نامزد پیشتاز جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریكا، در سال گذشته در اظهاراتی گستاخانه و جنجال برانگیز خواستار ممنوعیت ورود مسلمانان به خاك آمریكا شده بود كه با واكنش بسیاری مواجه شد.

دونالد ترامپ عنوان كرده بود: تا زمانی كه نتوانیم در خصوص این مشكل و تهدیدی های خطرناك ناشی از آن تصمیم بگیریم، كشور نباید اجازه دهد كه قربانی حملات افرادی بشود كه به جهاد معتقدند و برای جان انسان ها ارزشی قائل نیستند.

وی همچنین از كلان شهرهای لندن و پاریس به عنوان شهرهایی كه اسلام گراها ترس را در برخی از محلات آنها حاكم كرده اند، سخن گفته است.

سخنان وی در مورد اینكه در مناطقی از این دو شهر حتی پلیس هم به این محلات از ترس مسلمانان تندرو وارد نمی شود، اعتراض مقامات شهری لندن و پاریس را به دنبال داشته است.
دونالد ترامپ پیش ازاین نیز خواستار ثبت اطلاعات مسلمانی كه به آمریكا سفر می كنند و همچنین نظارت دولت بر مساجد در این كشور شده بود.

به دنبال این اظهارات دیوید كامرون در سخنانی در پارلمان انگلیس گفته بود: این سخنان (ترامپ) تفرقه انگیز، احمقانه و نادرست است و اگر او به كشور ما بیاید همگی علیه وی متحد هستیم.»



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار