باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می دهد؛

چنگ و دندان تیز جبهه النصره در شهرک "خان طومان"؟ + نقشه و جزئیات

منابع میدانی گزارش می دهند پشتیبانی لجستیکی و اطلاعاتی ارتش ترکیه از تروریست ها در "ریف حلب" انجام شده است.

به گزارش  خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  تحولات میدانی در استان "حلب" وارد مرحله جدیدی شده و نقض آتش بس توسط تروریست های تکفیری نشان می دهد که آن ها به دنبال تصرف  شهرهای استراتژیک در این استان هستند.

تروریست های تکفیری در ماه های اخیر ضربات سنگینی از ائتلاف نظامی  "مسکو-دمشق" دریافت کردند و آن ها در سال گذشته شهرک های مهمی در ریف حلب را همچون "العیس" و "خان طومان" از دست دادند.


**توپولوژی و اهمیت راهبردی  "خان طومان"

" خان‌طومان " از شهرک‌های مهم و استراتژیک در حومه " حلب " بوده  تروریست‌های بدنبال اشغال این شهرهستند تا بتوانند  برای تجهیز قوا و حرکت به منظور اشغال شهر " دمشق " اقدام کنند تا در مذاکرات آتی با قدرت بیشتری ظاهر شوند.





اهمیت شهرک " خان‌طومان  این بوده که این شهرک از یک موقعیت استراتژیک برخوردار است  و چون اطراف آن را کوه‌ها و دشت‌ها فراگرفته‌اند و ایجاد مراکز تسلیحاتی در زمره مراکز سوریه است و به همین دلیل که تروریست‌ها می‌توانستند از این تسلیحات برای دفاع از خود در برابر حملات هوایی استفاده کنند.


دومین دلیل اهمیت خان طومان ؛ نزدیکی این شهرک به بزرگراه مواصلاتی " حلب – دمشق " است که تروریست‌ها می‌توانستند با احاطه بر آن به سمت شهر " دمشق " حرکت کنند وقادر خواهند بود از این شهرک امدادرسانی و پشتیبانی را از شهرهای شمالی به مناطق مرکزی سوریه متصل کنند.


**آیا شهرک "خان طومان" سقوط کرد؟

در ساعت های اخیر منابع میدانی در فضای مجازی اخبار ضد و نقیضی  را منتشر کردند مبنی بر اینکه شهرک  "خان طومان" از سه طرف محاصره شده و پیشروی ائتلاف مسلحین اعم از جبههه النصره و احرار الشام  به داخل این شهر در جریان است و حتی برخی منابع خبر از سقوط شهرک راهبردی "خان طومان" را دادند که هنوز بر روی خروجی خبرگزاری های معتبر خبری از سقوط کامل خبری منتشر نشده است.


 

البته تاکنون مطالبی که درباره شهرک "خان طومان"  مطرح می شود و در خبرگزاری های رسمی وجود دارد این است که  با  مقاومت ارتش سوریه این شهر مهم  در فاصله 10 کیلومتری شهر حلب هنوز سقوط نکرده است.

یک منبع میدانی سوری با اشاره به نقش ترکیه در تحولات میدانی "حلب" عنوان داشت:   اتاق عملیات جیش الفتح با نظارت مستقیم ترکیه فعالیت می‌کند و طی دو هفته اخیر فعالیت‌های خود را تشدید کرده است.

وی ادامه داد: تروریست‌های جبهه‌های مختلف به شهر حلب اعزام شده‌اند و به همین سبب احتمال شعله‌ور شدن جبهه جنوبی حلب تا حد زیادی وجود دارد و البته نیروهای ارتش سوریه با قدرت تلاش‌های تروریست‌ها برای نفوذ در مناطق درگیری را بسته اند.

خلیل موسی تحلیلگر سیاسی شبکه خبری المنار عنوان داشت: سرنوشت اهالی ساکن در "حلب" را تصمیم‌های سیاسی قرار است مشخص سازد؛ نکته ای که می تواند تا به انجام رسیدن باعث شود، تا خون بسیاری از بیگناهان دیگر هم به عنوان بهای این سیاست‌ها هزینه شود.

وی ادامه داد: آن هجمه ای که شهر حلب این روزها با آن روبه رو است، یک فشار بی سابقه در طول بحران سوریه و جنگ در داخل این کشور به حساب می آید، این هجمه نوعی یورش برنامه ریزی شده و مطالعه شده است.

اما نکته قابل تامل اینکه ایالات متحده آمریکا با تاکتیک آتش بس تلاش کرد تا تروریست ها را از نظر روحی و مادی تامین کند تا آن ها بتوانند در حملات آتی به ارتش و نیروهای دفاع وطنی سوریه موفق تر عمل کنند.


** آمریکا در مذاکرات "ژنو" برای مسلحین  زمان خرید

در حقیقت ایالات متحده آمریکا در مذاکرات "ژنو" برای مسلحین  زمان خرید و این خرید زمان، آن ها را در تحولات میدانی سوریه و به خصوص شمال این کشور در استان "حلب" پیش انداخت.




تروریست های تکفیری به دنبال آن هستند تا با تسلط بر مناطق وسیعی از ریف جنوبی "حلب" در دور بعدی مذاکرات بتوانند دست بالاتری داشته باشند ؛ هرچند که تحولات میدانی در سوریه نشان داده هیچ چیز قابل پیش بینی نیست.

برای مثال برخی شهرک ها همچون شهرک "خان طومان" بارها دست به دست شدند و مشخص نیست در آینده چه زمان و با چه ساز و کاری ارتش سوریه برای باز پس گیری مناطق تحت اشغال مسلحین ، اقدام خواهد کرد.

در گیری های سنگین در "ریف حلب" نشان می دهد که تروریست های تکفیری هیچ علاقه ای به پایبندی بر توافق آتش بس ندارند و از همه ایزارهای خود برای به شکست کشاندن آن استفاده می کنند.

در حقیقت "جان کری" اخیرا در مصاحبه ای قابل تامل تهدید کرده که  "بشار اسد" رئیس جمهور سوریه  تا ماه جولای باید قدرت را واگذار کند و اگر اینگونه نشود ؛ متحدان دولت این کشور باید به فکر راه حل های دیگری باشند. 

به نظر می رسد عملیات گسترده تروریست های تکفیری در "ریف حلب"  از سوی  یک اتاق عملیات بین المللی با حضور آمریکا و عربستان و همپیمانان آن ها طراحی می شود و ترکیه نیز همانطور که منابع میدانی مطرح کردند به دنبال پشتیبانی لجستیکی و اطلاعاتی این عملیات هاست
.
 

گزارش از محمد زرچینی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۳ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
خدا با ملت مظلوم سوریه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۱ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
مرگ بر منافقین مرگ بر ال سعود .سقوط. مرگ بر اسرائیل مرگ بر امریکا .خداوند همیشه پشتیبان مظلومین هست وما باید با ایمان وتوکل بخدا واتحاد شیعه وسنی بر علیه کفر وتذویر اسرائیلی براییم وهوشیارانه با عوامل کفر جهانی جهاد کنیم ونصر منالله القریب سید اسماعیل حسینی مهاجر افغان در یزد
United States of America
ناشناس
۱۷:۳۴ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
ولا تحسین الذین قتلو فی سبیل الله امواتا بل احیا عند ربهم یرزقون ،،،،،،گمان مکنید آنان که در راه خدا کشته میشوند مرده اند بلکه آنان زنده اند و نزد خدایشان روزی میخورن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۰ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
ما چطور میتونیم از مدافعان حرم حمایت کنیم؟
مالی جانی .... ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۱ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
این پست تر ازحیوان غیر از وحشی گری و زور هیچی نمیفهمن.هیچ اعتباری به حرف و آتش بس و ...شون نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۸ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
چرااجازه نمیدن که مردم عادی مثل ماهم بریم اونجابجنگیم،تانشون آمریکاییهابدیم جنگ یعنی چیه،ومردمی که هشت سال جتگیدندحالاپسرانشان آماده جانفشانی برای رهبروکشورشان هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۳ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
من هم که یک نظامی نیستم د ر همان روزهای اول حرف آتش بس نوشتم که سوریه نباید زیر بار انی آتش بس برود چراکه نوعی فرصت سوزی در روند فتوحات انها بود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۲ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
الموت امریکا
ما سربازان رهبر انقلاب اماده ایم اماده .مرگ بر دشمنان مقاومت، این اتش بس حقه ای بیش نبوده بایستی اتلاف ایران ،روسیه ، سوریه ،حزب االه لبنان و عراق اتش سنگینی بر دشمن وارد کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۳ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
خداوند کمک رزمندگان اسلام ناب کنه ما برای شما دعا میکنیم الهی امین. خدا عزت بدهد انشاالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۹ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
شیوه مبارزه ما با داعش اشتباه است . به جای استفاده از نیروی پیاده باید داعش را موشک باران کنیم. پس این همه موشک را برای چه موقعی انبار کرده ایم. فقط باید پاسخ داعش را با موشک بدهیم. تا کی قرار است این همه شهید بدهیم. باید قاطعانه تر رفتار کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۳ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
خدا لعنتشون كنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۶ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
چراعربستان هزاران نفر واردسوریه میکنه ...ماواستادیم نگاه میکنیم اخه چرا چرا چرا مانمیتونیم یه لشکربسیجی بفرستیم ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۴ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
خان طومانو پس میگیریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۶ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
مرگ بر آمریکا که هر چه میکشیم از دست این جرثومه فساد ودست نشانده هاش تو منطقه است خدا خودش به رزمنده ها کمک کنه
Australia
morteza
۱۰:۵۹ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
آمریکا اگر دست نشانده خون خواری چون ترکیه و قطر و عربستان و ... نداشته باشه هیچ غلطی نمی تونه بکنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۶ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
حربه آتش بس و ادامه مذاکرات ژنو توسط سازمان ملل ، حربه ای آمریکایی- اسراییلی و وهای -سلفی جهت تجهیز و افزایش تعداد نیروهای تروریستی می باشد. به نظر می آید مثلث سوری- روسی و حزب الله ( نیروی مقاومت ) باید مذاکرات و آتش بس را رها کند و با تمام قوا و اتمام شر تروریستها بجنگد و مقاومت کند و بس.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۹ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
وقتی ارتش سوریه داره پیشروی میکنه میان از آتش بس و ... حرف میزنن و پیشرویش رو متنوقف میکنن ولی وقتی تکفیری ها پیشروی میکنند همه شون ساکت میشینن و هیچی نمیگن!
نباید گول حربه امریکاییها رو بخورن...به قول امام راحل عکس خواست اونها عمل کنید تا پیروز باشید اگه خوشحال بودن ناراحت باشید و اگه ناراحت بودن خوشحال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۳ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
دقیقا شبیه عملیات مرصاد و حمله منافقین بعد از قرارداد 598 به ایران که از سوی آمریکا و حزب بعث و دیگر متحدین شان انجام شد... می خوان تا انجام و اجرایی شدن مذاکرات مناطق بیشتری رو در دست داشته باشند تا قدرتشان در مذاکرات بیشتر باشه
مرگ بر آمریکا
مرگ بر اسرائیل
مرگ بر سعودی
مرگ بر ترکیه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۳ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
حدسشو میزدم این حرکت تکفیری ها از قبل قابل پیش بینی بود
United States of America
ناشناس
۲۰:۲۷ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
ومکرو و مکرالله....
همه دنیا هم متحد بشن
هیچ کاری نمی کنند تا وقتی خدانخواد
امت ملت مظلوم سوریه خداباشماست
پیروزی ازآن شما خواهدبود
United States of America
ناشناس
۱۹:۰۱ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
خوب اگر ترکیه ایجوری میکنه رابطه باهاش رو قطع کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۴ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
هیچ بهانه ای در صورت خدای نکرده شکست احتمالی پذرفتنی نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۰ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
خدا کنه سقوط نکنه من گوشیم اونجا جا مونده برمیدارن فایلامو نگاه میکنن
آخرین اخبار