دیدار پوتین و آل ثانی در سوچی/ قطر و روسیه نمی توانند به تنهایی مشکل بهای نفت را حل کنند

مسکو اعلام کرد قطر و روسیه درباره بهای نفت با یکدیگر رایزنی می کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، دیمیتری پسکوف -- مشاور مطبوعاتی رییس جمهور روسیه -- اعلام کرد روسیه و قطر درباره بهای نفت با یکدیگر تبال نظر می‌کنند و منتظر توافق درباره ثابت نگه داشتن مقدار تولید آن نمی‌مانند، اما به تنهایی قادر به حل این "مسالۀ گروهی" نیستند.

 بر این اساس،  پسکوف در گفت و گو با خبرنگاران افزود: احتیاجی نیست منتظر توافق در این باره بمانیم چون روسیه و قطر نمی توانند به تنهایی به هیچ توافقی برسند، می دانیم این روندی گروهی و دشوار است، به ویژه پس از شکستی که اخیرا به وقوع پیوست، باید از ابتدا شروع کرد.    

وی ادامه داد: مسئولان روس به ویژه وزیر انرژی بارها گفته اند اکنون توپ در زمین ما نیست بلکه در زمینه شرکایمان است اما نمی توان تبادل دیدگاه درباره تعیین قیمت نفت و منابع انرژی را بعید دانست.  

پسکوف خاطر نشان کرد: ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه امروز قرار است با "محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل ثانی" وزیر خارجه قطر در تفریحگاه "سوچی" در ساحل دریای سیاه ملاقات کند و پس از آن سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه با همتای قطری خود درباره مسائل مهم مانند بهای نفت دیدار خواهد نمود.  

کشورهای تولید کننده نفت در نشست 17 آوریل 2016 در شهر "دوحه" قطر موفق به دستیابی به توافق درباره تثبیت سطح تولید نشدند. علت اصلی این شکست اختلاف عربستان سعودی و رقیبش ایران بود که برای احقاق سهم خود قبل از تحریمهای غربی از نفت در بازار جهان، می کوشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار