رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران:

افتتاح فاز دوم «شهر آفتاب»، امکانات وسیع‌تری به نمایشگاه خواهد داد

«شهر آفتاب» به یکی از نمایشگاه‌های بزرگ آسیا و دنیا تبدیل خواهد شد.

محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در حاشیه بازدید از فرهنگسرای کتاب در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: این اولین سالی است که نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در یک فضای تخصصی برگزار می‌شود. در حال حاضر فاز اول آن افتتاح شده است و فازهای بعدی امکانات وسیع‌تری به نمایشگاه ما خواهد داد. «شهر آفتاب» به یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های آسیا و دنیا تبدیل خواهد شد و از آلودگی و ترافیک تهران به مرور رها می‌َشویم.

وی ادامه داد: شهرداری تهران به تنهایی بدون کمک دیگران این نمایشگاه را آماده کرده است. اکثر نمایشگاه‌های دنیا بیرون از مرکز شهر هستند؛ اما برای اینکه ما مدت طولانی در مرکز شهر بودیم، تغییر مکان نمایشگاه برای اولین بار مشکلاتی به همراه داشته است. در ضمن باید بگویم همه نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در شهر آفتاب برگزار خواهد شد.

وی در خصوص راه‌های ایجاد اشتیاق در کودکان برای مطالعه کتاب عنوان کرد: ما باید کاری کنیم که کتاب به عنوان بهترین دوست و آموزگار و تفریح در کنار بچه‌ها باشد. در فرهنگسرای کتاب سعی کردیم فضا مفرح باشد.

وی اظهار داشت: خبر خوشی را به مردم تهران اعلام می‌کنم و آن اینکه در حال تجهیز بزرگترین فروشگاه دائمی کتاب در اراضی عباس‌آباد تهران هستیم. این مرکز در 65 هکتار احداث شده است و در فضای بسیار مفرحی در خدمت مردم هستیم.

صلاحی خاطرنشان کرد: فرهنگسرای کتاب را مانند باغ کتاب طراحی کردیم تا بچه‌ها بتوانند به راحتی با کتاب آشنا شوند و خود آن‌ها کتاب بنویسند. همچنین هر سال باید کودکان را با کتاب آشنا کنیم. سال گذشته تعداد 85 کتابخانه داشتیم که در حال حاضر به 400 کتابخانه افزایش پیدا کرده‌اند.


انتهای پیام/ 



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.