مهم ترین اخبار اقتصادی نوزدهم اردیبهشت ماه؛

کاهش واردات گازوئیل/ لغو مجوز 84 دفتر خدمات مسافرت هوایی در سال گذشته

ثبات نرخ ارز در بازار تا آمادگی سازمان امور مالیاتی برای دریافت اظهارنامه الکترونیکی صاحبان مشاغل از مهم ترین عناوین خبرهای منتشر شده امروز است.

کاهش واردات گازوئیل/ لغو مجوز 84 دفتر خدمات مسافرت هوایی در سال گذشتهبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهم ترین عناوین اقتصادی امروز به شرح زیر است:
شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات با کاهش 378.60 واحدی به عدد 77 هزار و 45 واحد رسید.
قیمت سکه طرح قدیم به نرخ یک میلیون و 39 هزار تومان به فروش می‌رسد.
بهای تمامی ارزهای رسمی ثابت اعلام شد.
ایجاد شرایط رقابتی از نتایج رتبه‌بندی بانک‌هاست و این امکان را به وجود می آورد تا بانک‌ها و مؤسسات مالی که در رتبه‌های پایین هستند برای ارتقای خدمات به مردم تلاش کنند.
رئیس گمرک کشور در حاشیه امضا تفاهم نامه با سازمان ملی استاندارد گفت: عدم وجود اسناد معتبر بخاطر تحریم ها در خصوص کالاهای وارداتی لزوم تجهیز آزمایشگاه های استاندارد را ضرورت می بخشد.
طبق تفاهم نامه ای که امروز بین سازمان استاندارد و گمرک به امضا رسیده،تجار و بازرگانان روان‌سازی انجام تشریفات گمرکی را شاهد خواهند بود.
مشاور عالی صنایع غذایی گفت: دیدگاه نظام اقتصادی کشور باید مبتنی بر تولید باشد تا در این راستا علاوه بر صادرات و ارزآوری به اشتغالزایی نیز کمک کنند .
زمزمه های خود کفایی محصولات کشاورزی در کشور به دلیل شرایط مساعد آب و خاک ایران جهت پرورش محصولات زراعی و باغی به گوش می رسد.
کارت اعتباری خرید کالای ایرانی از دید اغلب کارشناسان به عنوان محرک تولید داخلی محسوب می شود.
عضو سابق اتاق بازرگانی تهران گفت:جذب سرمایه گذار خارجی و همکاری با شرکت های چند ملیتی، می تواند منجر به حضور گسترده کشور در عرصه جهانی شود.
دبیرکانون پرورش دهندگان مرغ تخم گذار گفت:میانگین قیمت هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری از هفته گذشته، به دلیل روند نزولی صادرات به مرز 2 هزار و 700 تومان رسیده است.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گفت: از سال گذشته واحد های فروش سموم غیر مجاز را شناسایی شدند و سایر فروشگاه های سموم غیر مجاز نیز تا پایان سال ساماندهی می شوند.
معاون سازمان امور مالیاتی از آمادگی این سازمان برای دریافت اظهارنامه‌‌های الکترونیکی صاحبان مشاغل خبر داد.
وزیر راه و شهرسازی گفت :هدف ما خروج غیرتورمی مسکن از رکود است بنابراین امسال شاهد خروج مسکن از رکود خواهیم بود.

مشاور رسانه ای رئيس سازمان هواپيمايي كشوری با اعلام اين خبر گفت : عدم رعايت قوانين و مقررات سازمان هواپيمایی موجب لغو مجوز اين دفاتر شده است.

ایران به زودی صادر کننده بنزین می‌شود

کاظمی گفت: از ابتدای سال آینده با راه اندازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس ایران صادر کننده بنزین می‌شود.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: سال گذشته به دلیل افزایش تولید گاز و به تبع آن آزادسازی فرآورده های نفتی، واردات نفت گاز ٢٠ درصد کاهش یافت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار