منصوری آرانی در گفت‌و‌گو با باشگاه خرنگاران جوان:

مسئولان ایرانی حاضر نیستند "حج" به هر قیمتی برگزار شود/ عربستان باید "حج" را عزتمندانه برگزار کند

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی گفت: مسئولان ایرانی حاضر نیستند "حج" به هر قیمتی برگزار شود.

مسئول منتفی اعلام کردن حج طف ایرانی نست/رسانه ها در انتشار اخبار دقت کنند
عباسعلی منصوری آرانی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص جزئیات جلسه کمیسیون با دست‌اندرکاران حج اظهار داشت: بر اساس اینکه حج یک فریضه دینی است نظر ما این بود که حج هر ساله برگزار شود اما همگان بر این موضوع پافشاری می‌کردند که عزت مردم ایران در این سفر باید حفظ شود.

وی ادامه داد: مسئولین ایران موظف هستند از عدم برگزاری حج جلوگیری کنند و مسئولان سعودی نیز اجازه چنین کاری را ندارند بنابراین همه دستگاه‌های مربوط باید اقدامات لازم را انجام دهند تا مسئولان عربستان را متقاعد کنند که جلو برگزاری مراسم حج را نگیرند.

منصوری آرانی تاکید کرد: باید توجه کنیم که این خبر در رسانه‌ها به درستی منتشر شود زیرا مسئول منتفی اعلام کردن حج ما نیستیم. ما اصرار داریم حج برگزار شود اما ممکن است کشور عربستان از برگزاری آن جلوگیری کند البته باید بگویم که مسئولان ایرانی حاضر نیستند حج به هر قیمتی برگزار شود این فریضه الهی باید همراه با عزت و کرامت برقرار شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی در پایان با اشاره به نقش رسانه‌ها در انتشار چنین اخباری گفت: اگر در رسانه‌ها این گونه بازتاب داده شود که ایران حج را متنفی اعلام کرده است از این رو عربستان سعودی این گونه وانمود می‌کند که کشور ما یک‌طرفه این کار انجام داده است، در حقیقت ما باید به کشور عربستان فشار وارد کنیم که حج را عزتمندانه برگزار کند ما می‌خواهیم به دنیا ثابت کنیم که آنها توانایی برگزاری مراسم حج را ندارند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار