به اقامه حج ۹۵ اصرار داریم / هنوز سعودی‌ها پاسخی نداده‌اند

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان این که جمهوری اسلامی ایران به اقامه حج تمتع ۹۵ مصر است به انتقاد از رفتار مسئولان حج سعودی پرداخت و گفت: ادامه رفتارهای سعودی‌ها نشان می‌دهد اراده‌ جدی برای اقامه حق شرعی زائران ایرانی ندارند.

به اقامه حج ۹۵ اصرار داریم / هنوز سعودی‌ها پاسخی نداده‌اندبه گزارش   گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ،اظهار داشت: تا به این لحظه عربستان سعودی پاسخی نداده و ما همچنان نسبت به اقامه حج تمتع 95 مصر هستیم و اعتقاد داریم حج به عنوان واجب شرعی و حق مسلم زائران ایرانی است.

وی ادامه داد: بنا بر همین ارتباط در نشست قبلی با مسئولان سعودی 4 شرط مهم یعنی بهره‌مندی از ارزش‌های داخلی، خدمات کنسولی، چگونگی صدور روادید و راهکار‌های امنیت زائران را ارائه کردیم که برای 2 مورد آخر هنوز اظهار نشری نکرده‌اند.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان این که وارد محدوده قرمز زمانی شده‌ایم، گفت: ادامه رفتارهای سعودی‌ها نشان می‌دهد آنان اراده‌ای برای اقامه این حق شرعی زائران ایرانی ندارند. لذا ما اعتقاد داریم هیچ کشوری نمی‌تواند تبعیضی برای ورود زائران به خانه خدا قائل شود.

واحدی به حضورش در کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجه مجلس اشاره کرد و گفت: در این نشست پرسش و پاسخ‌هایی درباره حج انجام گرفت و ما اظهار کردیم که سازمان حج و زیارت و بعثه همچنان پیگیر حج زائران هستند.

وی در پایان تأکید کرد: ما در حال حاضر وارد محدوده قرمز زمانی شده‌ایم چرا که زمان زیادی برای صدور روادید و یا سایر تمهیدات باقی نمانده و قراردادها نیز همچنان منعقد نشده است؛ امیدواریم این موضوع هرچه زودتر روشن شود.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار