انتقاد صلیب سرخ از دشوار بودن امدادرسانی در یمن

سخنگوی کمیته بین المللی صلیب سرخ از دشوار بودن وضع امداد رسانی در یمن به شدت انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی بی بی سی عربی، ریما کمال سخنگوی کمیته بین المللی صلیب سرخ گفت: واقعیت این است که فعالیت سازمانهای بین المللی امداد رسان از جمله کمیته بین المللی صلیب سرخ در یمن با مشکلات جدی روبرو هستند.

با افزایش درگیری های مسلحانه در مناطق مختلف جهان، نیازهای انسانی نیز دو چندان شده است. شمار زیاد آوارگان، زخمی ها و کشته ها وضع امداد رسانی را دشوارتر کرده است.

سخنگوی کمیته بین المللی صلیب سرخ افزود: فعالیت ما در یمن به علت بمباران هوایی و درگیری مسلحانه با مشکل روبرو شده است. حتی در برخی موارد و در زمان انتقال اجساد قربانیان، طرف های درگیر به نیروهای امداد رسان تیراندازی می کنند. ما از همه گروه های درگیر در یمن می خواهیم به فعالیت های ما احترام بگذارند.

ریما کمال در ادامه گفت: ما به علت افزایش بحران ها و بلایای طبیعی و زیاد بودن شمار آوارگان با کمبود امکانات و حتی مشکلات مالی روبرو هستیم. اما مشکل اصلی ما مشکل امنیتی است.

فعالیت ما در کشورهایی مانند فلسطین، سوریه، یمن و سودان متمرکز شده است. سخنگوی کمیته بین المللی صلیب سرخ در پایان گفت: متأسفانه به نظر می رسد درگیری ها و اقدامات مسلحانه در خاورمیانه در آینده نزدیک پایان نمی گیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار