در نشست خبری مدیر کمیته فعالیت‌های فرهنگی نمایشگاه کتاب مطرح شد:

نشست‌های حوزه فعالیت‌‌های فرهنگی نمایشگاه متمرکز نمی‌شوند

سیاست‌های بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران چنین تدوین شده که نشست‌های 270‌ گانه حوزه فعالیت‌های فرهنگی در یک مکان متمرکز نشود.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حاضر در محل برگزاری، یحیی دهقانی در نشست خبری مدیر کمیته فعالیت‌های فرهنگی نمایشگاه کتاب گفت: امسال در شورای سیاست‌گذاری بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران مطالبی به عنوان راهبردهای‌ بخش فرهنگی این نمایشگاه مطرح شد که بر اساس آن‌ها قصد بر این است که جنبه‌های فرهنگی نمایشگاه زیاد شوند و به چشم بیایند. تلاش ما بر این است که نشست‌های حوزه فعالیت‌های فرهنگی نمایشگاه کتاب، در یک مکان متمرکز نشوند.

مدیر کمیته فعالیت‌های فرهنگی نمایشگاه کتاب تهران اظهار داشت: سومین نکته‌ای که در شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه به آن توجه شد، این است که بیشتر موضوعات نشست‌های امسال باید مرتبط با کتاب باشند و بر این اساس با تغییر نام سرای اهل قلم نمایشگاه کتاب، برنامه‌های این سرا در هفت سالن و مرکز تقسیم شد. بخشی از آن‌ها در سالن‌های مربوط به بخش‌های دانشگاهی، کودک و  نوجوان و بین‌الملل برگزار می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، در هر سالن 30 تا 40 نشست برگزار می‌شود و در کل 270 نشست برای سالن‌های هفت‌گانه مرتبط با کمیته فعالیت‌های فرهنگی تدوین شده‌اند. ما امسال سالنی تحت عنوان کارنامه نشر راه انداختیم که البته این سالن در سال‌های گذشته با عنوان سالن «یاس» فعالیت می‌کرد.

دهقانی افزود: تصمیم ما برای آنچه در سالن کارنامه نشر ارائه می‌شود، این بود که کتاب‌‌هایی را به نمایش بگذاریم که چاپ نخست سال 1394 بوده‌اند و هم اکنون 26 تا 27 هزار کتاب در این بخش در معرض دید عموم قرار گرفته است.

مدیر کمیته فعالیت‌های فرهنگی نمایشگاه کتاب تهران گفت: یکی دیگر از فعالیت‌های این کمیته مکانی است تحت عنوان پاتوق اهل قلم تا نویسندگان و مترجمانی که به نمایشگاه کتاب می‌آیند در آنجا استراحت کنند و با هم ملاقات داشته باشند.

دهقانی افزود: اهالی قلمی که پیش از این برای دریافت بن کتاب ثبت نام کرده‌ بودند و بن کتابشان تا به امروز برایشان ارسال نشده، می‌توانند با مراجعه به پاتوق اهل قلم بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بن کتاب 250 هزار تومانی خود را دریافت کنند.

وی اظهار داشت: بخش بعدی فعالیت‌های ما به نهادها و ارگان‌هایی مرتبط می‌شود که هر ساله برای برگزاری نشست‌هایی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اعلام آمادگی می‌کند. البته امسال نزدیک به 300 سازمان، نهاد، افراد حقیقی و افراد حقوقی درخواست برگزاری نشست در نمایشگاه کتاب را داده‌اند که ما  به دلیل نبود زمان کافی نتوانستیم به درخواست بعضی از آن‌ها جواب مثبت بدهیم اما درخواست‌های آن‌ها را ثبت کرده‌ایم و قرار را بر این گذاشته‌ایم که اگر نشستی به دلایل  مختلف همچون کمبود مخاطب کنسل شد، برنامه‌های آن‌ها را جایگزین کنیم.

مدیر کمیته فعالیت‌های فرهنگی نمایشگاه کتاب تهران ادامه داد: از روز دوم یا سوم نمایشگاه کتاب تهران نیز سالنی راه افتاده تا بتوانیم برخی از نشست‌هایی را که روزانه برای برگزاری آن‌ها درخواست داده می‌شود، در این سالن برگزار کنیم.

دهقانی اظهار داشت: 9 تا 10 استان در نظر گرفته شده‌اند که هر روز برنامه‌های خود را در نمایشگاه کتاب برگزار کنند و پایتخت کتاب ایران (نیشابور)، می‌تواند برنامه‌های مرتبط با کتاب خود را در سالن‌های نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار کند.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.