محرومیت پلاتینی کاهش یافت

دادگاه داوری ورزش محرومیت پلاتینی را به 4 سال کاهش داد.

محرومیت پلاتینی کاهش یافتبه گزارش خبرنگار حوزه دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، ،دادگاه داوری ورزش( CAS )محرومیت فوتبالی میشل پلاتینی رئیس اتحادیه فوتبال اروپا را از 6 سال به 4 سال کاهش داد و علاوه بر این مبلغ جریمه او را نیز از 80 به 60 هزار فرانک سوئیس رساند.
میشل پلاتینی به دلیل دریافت غیرقانونی دو میلیون دلار از سپ بلاتر رییس سابق فیفا در سال 2011، ابتدا از سوی کمیته اخلاق فیفا به 8 سال محرومیت از کلیه فعالیت های فوتبالی محکوم شد اما با اعتراض مرد فرانسوی یوفا این حکم مورد تجدیدنظر قرار گرفت و دادگاه استیناف محرومیت 8 ساله را به 6 سال کاهش داد.
اما رئیس یوفا با تاکید بر این که هیچ کار غیر قانونی انجام نداده و این مبلغ را در ازای ارائه مشاوره به فیفا دریافت کرده است،دست به دامن دادگاه داوری ورزش شد تا حکم صادر را کلا لغو کند  تا او بتواند در رقابت های یورو 2016 فرانسه حاضر شود.
اما مشروعیت دریافت این مبلغ برای  CAS  محرز نشد و این دادگاه فقط مدت محرومیت پلاتینی را دو سال کاهش داد و از 6 سال به 4 سال رساند.
این دادگاه همچنین از فیفا انتقاد کرد که با وجود آن که 2000 دلار در سال 2011 به پلاتینی پرداخت شده ، چرا تا سال 2015 درخصوص پرداخت این مقدار وجه به پلاتینی تحقیقی انجام نداده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار