اراک؛

تعهد 70 میلیارد ریالی خیرین مدرسه ساز ساوه

در دهمین همایش خیرین مدرسه ساز 70 میلیارد ریال توسط خیرین ساوه تعهد شد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ، رئیس آموزش و پرورش ساوه با بیان اینکه این تعهد در سال گذشته صد میلیارد ریال بوده ، گفت : در سال گذشته 13 فضای آموزشی به بهره برداری رسید.
سالمی با اشاره به اینکه سیاست آموزش و پرورش ثابت صبح بودن مدارس است افزود : 30 مدرسه برای محقق شدن این موضوع در ساوه لازم است.
رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان مرکزی هم در این همایش با بیان اینکه خیرین مدرسه ساز خلا ناشی از کمبود اعتبارات دولتی را برطرف کرده اند ، گفت: هم اکنون دغدغه خیرین مدرسه ساز حفظ و نگهداری از فضاهای آموزشی است که باید دستگاه‌های دولتی در حفظ آنان تلاش جدی داشته باشند.
فخاری با اشاره به اینکه بیش از 40 درصد بناهای آموزشی توسط خیران مدرسه ساز احداث شده است افزود: این بیانگر نگاه عمیق خیران به علم آموزی و مدرسه سازی است.
به گفته وی استان مرکزی همواره در حوزه خیرین مدرسه ساز پیشگام بوده است و شهرستان ساوه رتبه برتر استان را به خود اختصاص داده است.
مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان مرکزی هم با اشاره به تخریب، بازسازی و مقاوم سازی بیش از 400 کلاس درس در ساوه گفت: در این شهرستان طی سال‌های اخیر با صرف اعتباری بیش 1/5 میلیارد تومان از محل اعتبارات دولتی ،236 کلاس درس به سیستم گرمایشی تجهیز شده‌اند.
قائمی افزود : هم اکنون به منظور تجهیز فضای آموزشی، سیستم هوشمند و فضاهای کارگاهی و آزمایشگاهی در سال جاری بیش از 1.5 میلیارد تومان پیش بینی شده است.
وی با بیان اینکه استان مرکزی از لحاظ خیرین جزء سه استان برتر کشور است ، افزود : تعهدات خیرین در سال گذشته بیش از 44 میلیارد تومان و احداث 136 فضای آموزشی بود.
وی گفت : باید 206 مدرسه احداث شود تا همه ی مدارس تک نوبته شیفت صبح شوند.
قائمی بالا بودن فرسودگی فضای آموزش را از دیگر مشکلات عنوان کرد و گفت : باید لین فضاها مقاوم ساززی ، تخریب و بازسازی شوند.
فرماندار ساوه نیز در ادامه گفت: : مدرسه سازی در شهرستان ساوه به عنوان یک فرهنگ نهادینه شده است و مدرسه‌سازان این شهرستان در جبهه حرف و عمل پیشتاز هستند.
بهاروند از مسئولان استانی خواست تا نسبت به تجهیز و احداث مدارس و فضاهای آموزشی با توجه به رشد جمعیت ساوه از اعتبارات دولتی مساعدت کنند.
انتهای پیام / ف
برچسب ها: اراک ، ساوه ، آموزشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.