اصفهان؛

مرمت، بهسازی و بازآفرینی شهری سیاست شهرداری کاشان در بافت تاریخی

رییس شرکت عمران و احیای بافت فرسوده شهرداری کاشان گفت: مرمت، بهسازی و بازآفرینی شهری در بافت تاریخی سیاست شهرداری در ورود به پروژه‌ها است.

مرمت، بهسازی و بازآفرینی شهری سیاست شهرداری کاشان در بافت تاریخی
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مهدی هوشمندی‌نژاد، امروز دوشنبه 20 اردیبهشت در  آیین افتتاح دبیرخانه "خانه" مجمع جهانی شهرهای اسلامی در خانه تاریخی آل یاسین کاشان گفت:محدوده شهری حوزه شهرداری 6 هزار و 500 هکتار وسعت دارد که 483 هکتار آن بافت تاریخی است.

وی، مابقی سیاست شهرداری کاشان را نوسازی دانست و افزود: شهرداری کاشان با تشکیل بافت فرهنگی تاریخی و اجرای مدیریت ویژه آن از طریق دو  بازوی اجرایی سازمان عمران و بهسازی و شرکت عمران و احیای بافت فرسوده سعی در ارتقای زیست شهری و افزایش صنعت گردشگری دارد.

هوشمندی‌نژاد، در خصوص ویژگی خانه‌های تاریخی در کاشان با اشاره خانه تاریخی آل یاسین به عنوان دبیرخانه "خانه" گفت: این خانه‌ها در سه گروه خانه‌های یک حیاطه، دو و سه حیاطه (اندرونی و بیرونی) و خانه‌های چندین حیاطه (مجموعه خانوادگی) ساخته شده است که خانه آل یاسین در گروه خانه‌های یک حیاطه است.

وی، با اشاره به اینکه خانه تاریخی آل یاسین به عنوان مسکن و مدرسه متعلق به عالم جلیل القدری بوده است گفت: این محله پشت مشهد بالا و پایین  محله عالم خیز کاشان از جمله آیت الله العظمی آمیر سید علی یثربی  (ره) و آیت الله سید مهدی یثربی(رض) امام جمعه فقید شهر در دوره معاصر است.

شایان ذکر است: آیین افتتاح  با دبیرخانه جهانی "خانه" با حضور مسعود نصرتی رییس مجمع جهانی شهرهای اسلامی، پروفسور مسعود مصاحب دبیر کل انجمن اتریش و ایران، سید محمد مجابی معاون سازمان حفاظت از محیط زیست و رییس پارلمانی مجمع جهانی شهرهای اسلامی، سجاد یارزاده دبیر کل مجمع جهانی شهرهای اسلامی، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر کاشان وتعدادی از مسوولان و مدیران این شهرستان  صبح امروز 20 اردیبهشت در خانه تاریخی آل یاسین برگزارشد.

نشست تخصصی مسوولان ارشد مجمع جهانی شهرهای اسلامی و سازمان‌های مرتبط کشوری با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر کاشان نیز در حاشیه این آیین در خانه تاریخی آل یاسین برگزارشد.

انتهای پیام/ز
برچسب ها: اصفهان ، مرمت ، شرکت عمران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.