اراک ؛

تریاک با طعم سرب

قاچاقچيان تریاک با افزودن سرب به این ماده مخدر جیب خود را به قیمت جان معتادان پرتر می کنند .

تریاک با طعم سرب
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان مركزی گفت: قاچاقچیان مواد مخدر برای سودآوری بیشتروافزایش وزن تریاك از افزودنی سرب استفاده می كنند كه بسیار خطرناك است و مسمویت های حاد و مرگ افراد را در پی خواهد داشت.
 
شاه محمدی افزود: مسمویت سرب در كشور شایع شده و این امر نگرانی هایی را به وجود آورده كه باید بیش از پیش آگاه سازی و اطلاع رسانی در این خصوص صورت گیرد.

وی ادامه داد: در چند ماه گذشته با كاهش شدید تولید ترامادول كه با همكاری سازمان غذا و دارو صورت گرفت، انتظار می رفت معتادان به سمت مواد سنتی گرایش پیدا كنند.

وی افزود: در این خصوص با توجه به افزایش تقاضای تریاك انتظار بود قیمت این مخدر نیز افزایش یابد اما قاچاقچیان و توزیع كنندگان برای حفظ بازار خود اقدام به افزودن ناخالصی از نوع سرب كردند و تلاش دارند كه قیمت تریاك را پایین نگه دارند تا مشتریان خود را از دست ندهند.

وی گفت: ستاد مبارزه با موادمخدر با هماهنگی وزارت بهداشت در این راستا اقدام به توزیع فوری شربت تریاك در تمامی مراكز درمانی كشور كرده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان مركزی، از معتادان به موادمخدر خواست از خرید و مصرف تریاك خودداری و برای درمان اصولی به مراكز درمانی مجاز مراجعه كنند.

شاه محمدی افزود: افرادی كه اعتیاد دارند و یا خانواده هایشان، برای آگاهی از مراكز درمانی می توانند با خط ملی اعتیاد به شماره 09628 تماس برقرار كنند.

وی گفت: برنامه پیشگیری اولیه از اعتیاد در مراكز و محیط های كاری این استان با همكاری و هماهنگی مبادی زیربط با جدیت دنبال می شود.

وی اظهار كرد: تشكیل اتاق فكر در شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر و بهره گیری از نظر نخبگان و افراد مطلع در امر مبارزه با این مواد از دیگر برنامه ها است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان مركزی اضافه كرد: معتادان به نوعی بیمار محسوب می شوند و همه باید برای بهبود آنان كمك كنند.

شاه محمدی  گفت: خیران باید در این راستا با جدیت وارد شوند و بدانند نجات معتادان از دام اعتیاد كاری بسیار بزرگی است.

انتهای پیام/ ف
برچسب ها: اراک ، تریاک ، قاچقچیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.