همزمان با روز ملی فردوسی؛

برگزاری کنگره بین المللی از توس تا نیشابور

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از برگزاری مراسم افتتاحیه کنگره بین المللی از توس تا نیشابور همزمان با بزرگداشت فردوسی خبر داد.

برگزاری کنگره بین المللی از توس تا نیشابوربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی از مشهد، یوسف امینی در نشست خری مشترک بزرگداشت فردوسی کنگره بین المللی از توس تا نیشابور را فرصت خوبی برای تجمیع انجمن های ادبی و ایجاد وفاق در بین شاعران و ادب دوستان استان دانست و گفت: بیش از 1800 اثر از شاعران داخلی وحتی افغانستانی به دست ما رسیده است برای این کنگره به دست ما رسیده است که بیشترین آثار از خراسان رضوی، تهران و فارس بوده است.

وی موضوع اشعار را در سه محور دانست و خاطر نشان کرد: اشعار باید در سه موضوع مشهد و زیارت، نیشابور و جلوه های ادبی آن، و موضوع آزاد در قالب های شعری کلاسیک، فولکوریک و شعر سپید سروده می شدند.

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: هر فرد می توانست 5 اثر به کنگره بفرستد که جایزه نفر اول تا سوم به ترتیب، 30 میلیون ریال، 15 میلیون ریال و 5 میلیون ریال است.

امینی از افتتاحیه این کنگره در محل آرامگاه فردوسی خبر داد و گفت: این مراسم همراه با نقالی خوانی، شعر خوانی و رونمایی از کتاب مکتب ادبی هرات نوشته حسن نصیری جامی کتاب برگزیده جشنواره شعر فجر سال ۹۴ برگزار می شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اختتامیه کنگره بین المللی از توس تا نیشابور در روز ملی خیام و آرامگاه خیام در نیشابور برگزار خواهد شد.

انتهای پیام//

برچسب ها: فردوسی ، نشان ، مشهد ، توس ، نیشابور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.