اصفهان؛

غنی‌سازی بیش از ۵ درصد نیاز کشور است

عضو تشخیص مصلحت نظام گفت: با توجه به نیاز۸۵۰ هزار بیماری به رادیوداروی حاصل از غنی‌سازی ۲۰ درصد ،اكنون نیازمند غنی‌سازی بیش از ۵ درصدی هستیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی در نخستین کنگره شهدای دانشجوی مدافع حرم استان اصفهان در شهرضا  با اشاره به نیازمندی ایران به غنی سازی بیش از 5 درصد اظهار داشت: زمانی كه ایران نیازمند سوخت ۲۰ درصد غنی سازی برای ساخت رادیو دارو بود کشورهای غربی از ارائه این سوخت به ما امتناع و از آن به عنوان اهرم فشار بر علیه ما استفاده کردند.
سعید جلیلی افزود:دفاع مقدس ملت ایران به دنیا ثابت كرد كه گزینه نظامی در ارتباط با ایران هرگز جوابگو نیست و دانشمندان جوان ما هم توانستند با غنی سازی ۲۰ درصدی نیاز كشور در این زمینه را رفع و اهرم فشار دشمن را بر علیه خود به كار گیرند.
جلیلی به حضور خود در اوایل بحران سوریه در این کشور اشاره کرد و گفت:در آن زمان توفیق زیارت حرم حضرت زینب (س) را همراه با شهدای مدافع حرم همچون سردار همدانی داشتم و جوانانی را دیدم كه از نقاط مختلف دنیا و ایران با شعار «کلناعباسک یا زینب (س) » به دفاع از حرم مطهر ایشان می‌پرداختند و این امر همچنان ادامه دارد.
وی در پایان اضافه كرد: ایران عضوN.P.T   است و بر این اساس دارای حقوق و وظایفی هستیم كه دنیا باید آن را به رسمیت بشناسد همانطور كه در مورد دیگر اعضای N.P.T به رسمیت شناخته می‌شود.




انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.