قائدرحمت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد

احیای سفر‌ه‌های زیرزمینی تنها راه فرار از بحران کم آبی

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: برای بهره برداری بهینه از اب و احیای سفره های زیر زمینی، تغییر در الگوی کشت امری ضروری است.

احیای سفر‌ه‌های زیرزمینی تنها راه فرار از بحران کم آبیعباس قائدرحمت سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: در چند سال اخیر با کاهش سطح اب سفره های زیرزمینی بدلیل عدم مدیریت صحیح در استفاده از آن رو به رو شده ایم که ادامه روند فعلی تهدید جدی برای ایجاد خشکسالی در آینده است.

وی تصریح کرد: حدود 90 درصد از آب سراسر کشور در بخش کشاورزی مصرف می شود که برای جلوگیری از هدر رفت آب در این حوزه، باید الگوی کشت را تغییر دهیم.

قائدرحمت ادامه داد: تغییر الگوی کشت باید به صورتی باشد که در تمامی استان ها، محصولات کم اب بر جایگزین پر آب بر ، و ما به تفاوت درآمد حاصل از آن به زارع و یا کشاورز پرداخت شود.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر در برخی از نقاط کشور از جمله روستاهای اطراف دریاچه ارومیه و درود لرستان تغییر الگوی کشت شروع شده است اما تاکنون نتایج مثبتی حاصل نشد چرا که کشاورزان نتوانستند با جایگزینی محصول، درآمد همیشگی خود را بدست اوردند بنابراین پرداخت مابه التفاوت درامد به این افراد امری ضروری است.

قائدرحمت گفت: مجلس شورای اسلامی ، دولت، محیط زیست، مردم و کشاورزان برای گذر از بحران بی آبی باید با یکدیگر همکاری کنند تا بتوانیم سفره های خالی از منابع ابی را احیا کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار