اهواز؛

تاثیر تشكيل يگان حفاظت اراضي خوزستان در كاهش جرائم زمين خواري

معاون توسعه منابع اداره کل راه و شهرسازي خوزستان گفت: تشكيل يگان حفاظت از اراضي خوزستان در كاهش جرائم زمين خواري و پيشگيري از تصرفات در برخي از نقاط استان موثر است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عباس پورسلان به اهميت تشكيل اين يگان حفاظتي براي اراضي در استان اشاره كرد و اظهار داشت: اداره كل راه و شهرسازي استان به نمايندگي از سازمان ملي زمين و مسكن متولي حفظ و نگهداري زمين هايي است كه در محدوده و حريم شهر قرار دارند، اما اين زمين ها به دليل داشتن مرغوبيت به صورت معمول در معرض تصرف قرار مي گيرند.

وي افزود: تصرفات غيرمجاز توسط اشخاص حقيقي و حقوقي در اين سال ها مشاهده شده و همين امر باعث شد تا ما نيز همانند برخي از استان ها در زمينه تشكيل يگان حفاظت از اراضي استان اقدام كنيم.

 معاون اداره کل راه و شهرسازي خوزستان ادامه داد: پيش از اين اراضي سطح شهر توسط يك موسسه حفاظتي نگهداري مي شد اما باتوجه به نياز اين تشكيلات به قدرت و قاطعيت بيشتر و استفاده از ظرفيت ها و حمايت قانوني بيشتر از اراضي ، اين يگان تشكيل شد.

پور سلان بيان داشت: حضور نيروي انتظامي در راس اين يگان باتوجه به تجربه و ارتباط خوبي كه اين ميان وجود دارد مي تواند قاطعيت لازم را به اين يگان بدهد و از اين پس با جديت بيشتري با متخلفان و زمين خواران برخورد شود.

پورسلان اظهاركرد: وظيفه اصلي اين يگان حفاظت از اراضي دولتي در محدوده و حريم شهر است چرا كه حفاظت از اراضي خارج از حريم شهر به عهده منابع طبيعي و ساير تشكيلات است.
 
این مقام مسئول اذعان داشت: از آن جا كه كار تخصصي اين يگان حفاظت برخورد با زمين خواران است مي توانند از بسياري از تصرفات در سطح استان پيشگيري كرده و خيلي از تصرفات غيرقانوني را رفع كنند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.