ارومیه؛

اقتصاد مقاومتی در استان باید پیگیری واجرا شود

استاندار آذربایجان غربی: موضوع اقتصاد مقاومتی در استان باید در فضایی ملموس و بصورت عملیاتی پیگیری و اجرا شود

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛مهندس سعادت در سومین جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان در سال 95 که ظهر امروز با حضور اعضای این ستاد در سالن جلسات شهید نیکخواه استانداری ترتیب یافت، گفت: مدیران و مسئولان استان لازم است موضوع اقتصاد مقاومتی را در فضایی ملموس و بصورت عملیاتی و کاربردی پیگیری و اجرا نمایند.

وی بر لزوم استفاده از مشارکت و ظرفیت های مردمی در جهت تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی نیز تاکید و خاطرنشان کرد: در مساله اقتصاد مقاومتی، نباید از اصل مشارکت مردم غفلت شود چرا که در حقیقت اتکای به توان و ظرفیت آحاد مختلف جامعه، می تواند مسیر صحیح تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی را مشخص و هموار سازد.

رئیس ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان همچنین از دستگاههای استانی خواست برش استانی مربوط به برنامه ها و پروژه های اقتصاد مقاومتی خود را تدوین و به دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی استان منعکس نمایند.

سعادت در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با مهمترین اقداماتی که می توان در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی در استان انجام داد، ابراز کرد: توسعه صادرات غیرنفتی، فعال سازی واحدهای تولیدی راکد، کاهش هزینه های تولید و ارتقای بهره وری و اثربخشی در بخش تولید از جمله سیاست هایی است که با هدف تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در استان دنبال می شود.

در این جلسه همچنین موارد و موضوعاتی شامل صنعتی کردن دامداری های نیمه صنعتی، حمایت از محصولات سیب، انگور و عسل، تغییر نوع کشت و شیوه آبیاری محصول چغندرقند، توسعه کارخانجات کنسانتره، حفظ اشتغال موجود و اشتغالزایی با استفاده از ارتقای بخش کشاورزی و بخش های صنعت، معدن، تجارت و گردشگری، نوسازی و رفع مشکلات صنایع، هدفگذاری برای پر کردن شکاف توسعه ای استان با سایر استان ها، نظام مند کردن ارزش افزوده، جذب سهمیه های ارزی، کاهش هزینه های تولید، تحریک تقاضا و تکمیل زنجیره های تولید توسط اعضای ستاد مطرح شد و استاندار آذربایجان غربی نیز خواستار پیگیری و اجرایی شدن آنها شد.

صفرزاده معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار هم در این جلسه خواستار مشارکت جدی تمامی مدیران بخش های دولتی و خصوصی استان در جهت تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی شد.

وی افزود: مقام معظم رهبری در راستای خودکفایی و ایجاد شکوفایی اقتصادی و بر اساس برنامه چشم‌انداز 1404 توسعه کشور، امسال را به نام "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" نامگذاری کرده اند و در همین راستا باید همه آحاد جامعه بویژه مدیران و مسئولان استان با اجماع و مفاهمه کامل برای اجرایی نمودن سیاست‌های معظم له و تحقق سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی تمام توان خود را بکار گیرند.

حضرتی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز در این جلسه اظهار داشت: جلسات ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی با دستور استاندار محترم، بصورت هفتگی برگزار و در این جلسات، برنامه ها و پروژه های مبتنی بر اقتصاد مقاومتی دستگاههای استانی و همچنین بخش خصوصی استان مورد بحث و بررسی می گیرد.

وی همچنین از دستگاههای استانی خواست یکی از معاونین و کارشناسان خود را برای تبیین برنامه ها و پیشبرد بهتر امور در بحث اقتصاد مقاومتی، به دبیرخانه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان معرفی کنند.

در این جلسه، رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان و مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان برنامه های خود را در خصوص اقتصاد مقاومتی ارائه کردند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.