تخلف تغییر کاربری افزایش چشمگیری داشت

رئیس سازمان امور اراضی استان تهران گفت: سال گذشته با پیگیری های مجدانه دستگاه های اجرایی حدود 5 هزار واحد غیر مجاز در جهت تغییر کاربری شناسایی شدند.

قاسم عنایتی رئیس سازمان امور اراضی استان تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به تخلفات سال 94 اظهار داشت: سال گذشته با پیگیری های مجدانه دستگاه های اجرایی حدود 5 هزار واحد غیر مجاز در جهت تغییر کاربری شناسایی شدند که از این موارد بسیاری با اخطار اقدام به جمع آوری مصالح کردند.

وی افزود: حدود 2 هزار و 400 مورد از این تعداد تحویل تبصره ماده 2 و احکام قضایی شد که بیش از 90 درصد این موارد نیز در قالب تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری قلع و قمع شده است.

عنایتی ادامه داد: تخلفات تغییر کاربری در سال گذشته به نسبت سالهای ماقبل رشد قابل توجهی داشته که خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته حدود 411 هکتار از اراضی پس از آزاد سازی به بخش کشاورزی پیوست.

وی با اشاره به جلوگیری از تخلفات تغییر کاربری بیان داشت: سال گذشته با حمایت رئیس سازمان امور اراضی و دولت در راستای اقدامات بازدارنده در جهت تغییر کاربری اقدامات موثری صورت گرفت که راه اندازی سامانه 131 مهم ترین آن به شمار می رود.

رئیس سازمان امور اراضی در ادامه یادآور شد: با راه اندازی سامانه 131 شهروندان استان هر زمانی که احساس کنند که به حقوق دولت تخطی کرده و ساخت و سازهای غیر مجاز صورت می گیرد لذا از طریق این سامانه گزارش های لازم پیگیری می شود.

وی عنوان کرد: در سال جدید با همکاری سازمان اموراراضی و وزارت جهاد کشاورزی، 20 درصد به گشت های حفاظتی اضافه خواهد شد تا  براین اساس مناطق پر خطر تحت پوشش قرار گیرد.

عنایتی ادامه داد: در شش ماه گذشته با راه اندازی این سامانه، 20 هزار مورد تماس تلفنی داشتیم که پیگیری های لازم در راستای گزارشات داده شده است.

رئیس سازمان امور اراضی تصریح کرد: براساس آمار با عوامل بازدارنده شاهد کاهش تخلفات و تغییر کاربری بوده ایم که امیدواریم  امسال بنا به فرمایش مقام معظم رهبری در راستای اقتصاد مقاومتی اقدامات موثری صورت گیرد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار