باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

حزب‌الله چگونه "هامرهای ارتش اسرائیل" را منفجر می‌کند؟ + تصاویر

در روزهای گذشته اخبار ضد و نقیضی درباره حمله جنگنده های ارتش اسرائیل به کاروان تسلیحاتی حزب الله لبنان مطرح شده است.

به گزارش  خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  تروریست‌های تکفیری در 5 سال اخیر اقدامات بسیاری در راستای تخریب زیرساخت‌های سوریه و کشتار مردم این کشور انجام داده‌اند که این اتفاق با حمایت‌های بین‌المللی آمریکا، اسرائیل و همپیمانانش صورت گرفته است.

تروریست ها  از تسلیحات اسرائیلی برای مقابله با نظام سوریه استفاده می کنند که این موضوع نشان دهنده پشتیبانی لجستیکی، تسلیحاتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی از تروریست‌ها و مخالفان مسلح نظام سوریه است.

حمله هوایی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف سوریه با بهانه‌های گوناگون در ادوار مختلف انجام شده و حد فاصل سال های 2012 تا 2015 شدت گرفته است.

نیروی هوایی ارتش اسرائیل از زمان آغاز جنگ سوریه ؛ نقاطی را در سرزمین‌های اشغالی همچون  "مرکز تحقیقاتی ریف دمشق"، "منطقه امنیتی دیماس"، "فرودگاه صادرات و واردات پایتخت سوریه"، "منطقه هرمل"، "منطقه قنیطره" و ... را انجام داده که در یکی از این موارد "سمیر قنطار" ،  یکی از فرماندهان حزب‌الله به شهادت رسیده است.


**حمله جنگنده های ارتش اسرائیل به کاروان نظامی حزب الله

اما اخیرا ادعایی از سوی یکی از رسانه‌های اسرائیلی به نقل از مسلحین سوری مطرح شده که در آن کاروان نظامی حزب‌الله متشکل از "تسلیحات پدافندی و راداری" توسط جنگنده‌های ارتش اسرائیل از بین رفته است.


رسانه‌ های اسرائیلی به نقل از معارضان سوری (تروریست های تکفیری) مدعی شدند : جنگنده‌ های ارتش اسرائیل یک کاروان حامل سامانه‌ های پدافندی و راداری متعلق به حزب‌الله را در نزدیکی روستای "مجدل عنجر" واقع در منطقه "بقاع لبنان" در نزدیکی مرزهای سوریه بمباران کردند.






شبکه المنار به نقل از منابع آگاه نوشت: اخباری که در خصوص حمله جنگنده های رژیم صهیونیستی به کاروان حزب الله در منطقه «مجدل عنجر» در نزدیکی مرزهای لبنان و سوریه منتشر شده است صحت ندارد.

البته با توجه به تجربیاتی که ارتش اسرائیل در جنگ با حزب الله کسب کرده به خوبی می داند که هرگونه حمله نظامی به کاروان های مقاومت با واکنش سخت حزب الله همراه خواهد بود و این موضوع در گذشته هم ثابت شده است.


**پاسخ موشکی مقاومت اسلامی لبنان به حملات ارتش اسرائیل

 از سال 2014 تاکنون که حملاتی علیه مقاومت اسلامی طراحی شده، همه با پاسخ حزب الله مواجه همراه بوده که نمونه آن پاسخ موشکی مقاومت اسلامی لبنان به حمله ارتش اسرائیل در "مزارع شبعا" یا به واکنش به حمله "ریف دمشق" در سال گذشته بود. 

در زمستان سال 2014 حمله‌ای در منطقه "قنیطره" توسط نیروی هوایی ارتش اسرائیل انجام شد و تنی چند از فرماندهان حزب الله به شهادت رسیدند. پس از این حمله رزمندگان حزب الله به گشتی‌های ارتش اسرائیل در "مزارع شبعا" با موشک  "کورنت" حمله کردند و حدود 20 نظامی صهیونیست را کشته یا زخمی کرده و این گونه حمله اسرائیل در سال گذشته در "مزارع شبعا" توسط رزمندگان مقاومت تلافی شد.







 علاوه بر این زمانی که صهیونیست ها  مقر "سمیر قنطار"  از فرماندهان مقاومت را با حمله هوایی هدف قرار داد؛ مقاومت اسلامی درنگ نکرد و به سرعت انتقام خون این فرمانده مقاومت را در زمستان 2015 گرفت.
 
شبکه المنار گزارش داد: حزب‌الله لبنان یک خودروی گشت اسرائیلی را در منطقه "جولان اشغالی" هدف قرار داده که به انهدام این خودرو منجر شده است. مقاومت اسلامی عنوان داشت: گردان‌های  "شهید  سمیر القنطار"  زیرشاخه مقاومت اسلامی، یک بسته انفجاری بزرگ را در جاده «زبدین ــ کفرا» واقع در  "مزارع اشغالی شبعا " در مسیر یک خودروی گشتی اسرائیل از نوع هامر منفجر کردند که باعث انهدام این خودرو و زخمی شدن سرنشینان آن شد.

اگر بخواهیم یک نتیجه گیری کلی داشته باشیم دو حمله مهم ارتش اسرائیل در سال های 2014 و 2015 میلادی بوده که در آن تنی چند از مسئولین مقاومت به شهادت رسیدند و در عین حال در دو واکنش حزب الله؛ بیش از 20 نیروی ارتش رژیم صهیونیستی کشته و زخمی شدند. 

در حقیقت ارتش اسرائیل هم در جبهه جنوبی و هم در جبهه شمالی با هماهنگی برخی کشورهای منطقه کمک های گسترده ای را به تروریست های تکفیری ارائه می کند تا آن ها در نبرد با محور مقاومت؛ بتوانند در موضع بهتری قرار بگیرند.

در نزدیکی مرز "جولان اشغالی"؛  یکی از دلایلی که تروریست های تکفیری از جمله "جیش الاسلام" و "جبهه النصره" از سوی ارتش اسرائیل پشتیبانی می شوند این است که ثبات امنیت داخلی در سرزمین های اشغالی به تحولات جبهه جنوبی سوریه بستگی دارد.


اینکه آیا در آینده حزب الله توسط جنگنده های ارتش اسرائیل هدف قرار می گیرد یا خیر مشخص نیست؛ اما "زره پوش‌ها" ، "هامرها" و "گشتی های اسرائیلی" در صورت تجاوز صهیونیست ها  در تیررس "یمب های جاده ای" و "موشک های ضد زره" مقاومت اسلامی لبنان خواهند بود.


گزارش از محمد زرچینی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۴ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
جاهدوافی الله حق جهاده
-
ناشناس
۱۷:۴۲ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
دیگه نمیشه از تاکتیک های قدیمی استفاده کرد ولی جنگ 33 روزه قدرت استراتژیک حزب الله رو نشون داد که {حزب الله هم الغالبون}
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۱ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
حزب الله انشالله وعده خداوند در نابودی ظلم را برآورده خواهد کرد . واسرائیل را نابود خواهد کرد باشد که انشاالله ایران وعراق ولبنان وسوریه نیز در این میان سهمی واجری از خداوند بگیرند انشاالله.
آخرین اخبار