۴۱۵ مسجد برای یک میلیون مسلمان لندن

بر اساس سرشماری های مرکز «مسلمانان در بریتانیا»،برای یک میلیون مسلمان لندن، ۴۱۵ مسجد وجود دارد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری «الالوکه»، شورای اسلامی انگلیس اعلام کرد: مسلمانان ۱۲ و ۴ دهم درصد ساکنان شهر لندن را شامل می شوند و بر اساس سرشماری های «مرکز مسلمانان در بریتانیا» در این شهر  415 مسجد و مرکز اسلامی وجود دارد.

همچنین بر اساس سرشماری های ملی در انگلستان، برخی ساکنان لندن معتقدند که این شهر در معرض «اسلامی شدن» قرار دارد و برخی بر این موضوع تاکید دارند و به عنوان مثال می گویند که نام «محمد» در سال 2014 میلادی، اسم محبوب ساکنان شهر لندن بوده است.

از سویی دیگر؛ تحقیقات مرکز اسلامی انگلیس در سال 2011 میلادی نیز نشان می داد که آمار مسلمانان ۲ و ۷ دهم میلیون نفر بوده است. این در حالی است که در سال 2001 میلادی این آمار، ۱ و نیم میلیون نفر بوده است.

همچنین سرشماری شرکت «ایبسوس موری» نیز نشان می دهد که انگلیسی ها آمار مسلمانان را نزدیک به 21 درصد می دانند.

از سویی دیگر، براساس گزارش تحقیقات انجمن پژوهشی مسیحی انگلیس، در سال 2040  میلادی تعداد مسلمانانی که در مساجد انگلیس به نیایش می پردازند، دو برابر تعداد مسیحیانی خواهد بود که به کلیسا می روند.

بر اساس این گزارش، اسلام دومین دین بزرگ در انگلیس به شمار می‌ رود و مساجد اسلامی در بیشتر شهرهای بریتانیا پراکنده شده ‌اند.

اولین مسجد انگلیس در سال ۱۸۶۰ میلادی در منطقه «کاردیف» ساخته شده است.

منبع: شبستان

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار