اصفهان؛

احداث باغ موزه دفاع مقدس کاشان در انتظار زمین

شهردار کاشان از نبود همکاری برخی دستگاه‎های اجرایی با شهرداری در واگذاری زمین باغ موزه دفاع مقدس و ساخت آن در دارالمومنین کاشان انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  شهردار و جمعی از مدیران شهرداری کاشان، در دیدار با خانواده شهیدان اکبر و اصغر وارانی گفت: مدت زیادی است که شهرداری در انتظار واگذاری زمین جانمایی شده برای احداث باغ موزه دفاع مقدس در کاشان است که با نبود همکاری برخی از نهادهای مربوطه روبرو است.
سید محمد ناظم رضوی، افزود: ساخت این باغ موزه در دارالمومنین کاشان با توجه به سابقه مذهبی و پیشینه فرهنگی این شهر با وجود 1700 شهید برای معرفی در سطح ملی به سایر هموطنان ضروری است.
وی، از  اجرای طرح احداث المان قالیشویان در میدان عامریه به عنوان نماد حماسه اردهال نیز خبرداد و گفت: ساخت و نصب این المان حماسه قالیشویان کاشان و شهید رادهال را نهادینه می‌کند.
شهردار کاشان در ادامه با تاکید بر مقام شامخ و جایگاه رفیع شهدا گفت: هر قطره از خون شهید که بر زمین می‌شود مسوولیت ما را مضاعف می‌کند.
ناظم رضوی، کسب نور و فیض از جایگاه شهدا  و تبعیت رفتار از این الگوهای واقعی ایثار و شهادت در زندگی را تاکید کرد و گفت: کسب رضایت خانواده شهدا نیز تکلیفی دیگر و رسالتی بزرگ بر گردم مسوولان است که نام و یاد فرزندانشان را جاودانه می‌کند.
وی، شناسایی و معرفی هر چه بیشتر شهدا برای ترویج فرهنگ جهاد، شهادت و مقاومت با سبک زندگی اسلامی را تاکید کرد و گفت:مستندنگاری آثار و مدارک باقی ‌مانده از شهدا و حفظ آن در قالب یک مجموعغه متمرکز و منسجم  ضروری است.
رییس کمیته صیانت از حقوق شهروندی شهرداری کاشان، افزود: شهرداری کاشان در این‌راستا تاسیس باغ موزه دفاع مقدس در دارالمومنین کاشان با وجود 1700 شهید گلگون کفن را در دستور کار قرار داده است.
ناظم‌رضوی، تصریح کرد: زمین این باغ موزه‌جانمایی و در انتظار تحویل از نهادهای ذی‌ربط است تا پس از آن با جای دادن و اسناد و مدارک شهدا از جمله‌ عکس، وصتنامه و زندگینامه و سایر آثار شخصی شهدا در این باغ موزه برای آیندگان به عنوان چراغ هدایت و سازندگی حفظ و نگهداری شود.
وی، با انتقاد از نبود همکاری تعدادی دستگاه‌های اجرایی در تحویل و واگذاری زمین باغ موزه دفاع مقدس در کاشان گفت:همکاری و هماهنگی هر چه بیشتر مدیران شهر تسهیل و تسریع در راه‌اندازی  باغ موزه دفاع مقدس را فراهم می‌کند.
ناظم‌رضوی، با اشاره به اجرای طرح احداث المان قالیشویان در میدان عامریه به عنوان نماد حماسه اردهال گفت: ساخت و نصب این المان حماسه قالیشویان کاشان و شهید رادهال را نهادینه می‌کند.
مادرشهیدان وارانی نیز در ادامه این دیدار با تاکید بر اصرار موکد اصغر در رفتن به جبهه با وجود مجروحیت به دفعات مکرر در عملیات‌های ‌مختلف گفت: اصغر مانند سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) با اصابت گلوله به قلبش و ترکش به صورت به مقام رفیع شهادت نائل شد که  هنوز پیکر مطهرش نیز از جبهه بازگردانده نشده است.
این بانوی حماسه و ایثار با اشاره به اینکه شهید اصفر وارانی در جبهه نیز علی رغم جنگ و جهاد کار فرهنگی آموزش قرآن را برای رزمندگان داشت افزود:اصغر شناسانامه‌اش را نیز برای رفتن به جبهه دستکاری نمود و در تدوام راه دایی ‌اش که به شهادت رسیده بود عازم نبرد حق علیه باطل شد و گفت اسلحه دایی نباید روی زمین بماند.
مادر شهیدان وارانی با ابراز خشنودی از اینکه با تقدیم دو فرزندش سهمی در دفاع از آب و خاک و ناموس از وطن داشته است در مورد فرزندش شهید اکبر وارانی نیز گفت: اکبر نیز همانطور که دوست داشت مانند نحوه شهادت حضرت‌زهرا(س) با اصابت گلوله به پهلویش در عملیات کربلای پنج به شهادت رسید.
برادر شهیدان وارانی نیز با اشاره به ضرورت دشمن شناسی در جامعه اظهار داشت : جنگ نرم، علم و دانش و آگاهی می خواهد و در این نبرد نامتوازن فرهنگی شعار دادن محلی از اعراب ندارد.
حسن وارانی(ولایتی‌پور) با تقدیر از شهردار کاشان به‌عنوان الگوی موفق در اجرای برنامه‌های به‌ویژه پاسداشت خانادوه شهدا و ایثارگران گفت:خدمات و برنامه‌های وی خون تازه‌ای در رگ مدیریت شهری جاری کرد.
وی با تشریح خصوصیات رفتاری و محسنات براداران شهیدش اکبر اصغر وارانی گفت:نجابت، متانت، شوخ‌طبعی، گشاده‌رویی، کارگشایی از امورات مردم و فعالیت در اموارات تحصیلی از جمله خصوصیات برادران شهیدش است.
همرزم شهید اکبر وارانی نیز در پایان این دیدار با اشاره به اینکه از زمان کودکی تا دبیرستان با اکبر بوده است گفت: در جبهه با اکبر در یک گردان بودند که اکبر در گروهان خط‌شکن لشکر 27 نجف بود.
حسن ربانی افزود:اکبر در عملیات کربلای پنج که با رمز مبارک یازهرا(س) بود و همه ترکش‌ها در این عملیات به پهلوها خورد به شهادت رسید.
شایان ذکر است: شهید اکبر وارانی سال 65 طی عملیات کربلای پنج در منطقه شلمچه و اصغر نیز در خردادماه همان سال در منطقه عملیاتی فکه به شهادت رسیدند که جنازه این شهیو والامقام نیز هنوز مفقود الاثر است.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.