اصفهان؛

برگزاری آزمون تخصصی قرآن در کاشان شهر قرآن و نهج‌البلاغه

یازدهمین دوره آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن همزمان با سراسر کشور در دارالمومنین کاشان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان در گفتگو با خبرنگاران گفت:این آزمون سراسری در مرحله اول به‌صورت کتبی ساعت 9 صبح روز جمعه 24 اردیبهشت در دانشگاه فرهنگیان کاشان برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام سید عبدالصاحب حسینی، با اشاره به رقابت 170 شرکت کننده در این آزمون قرآنی در حوزه کاشان  گفت: 90 درصد از این شرک‌کنندگان بانوان کاشانی حافظ هستند.
وی افزود: 18نفر در رشته پنج جز، 52 نفر در رشته 10 جز، 39  نفر در رشته 20 جز و 61 نفر در رشته حفظ کل قرآن از حوزه کاشان در این آزمون رقابت می‌کنند.
رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان،تصریح کرد: شرکت‌کنندگانی که بیش از  70
درصد نمره را در این آزمون کسب کنند وارد مرحله دوم آزمون می‌شوند که این مرحله به‌صورت شفاهی برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام سید عبدالصاحب حسینی، با اشاره به برگزاری آزمون شفاهی در کاشان با حضور اساتید از اصفهان و تهران اظهارداشت:کسانیکه در این مرحله از آزمون رزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن نیز قبول شوند پنج درجه معادل دکترا(درجه یک)، فوق لیسانس(درجه دو)، لیسانس(درجه سه)، فوق دیپلم(درجه چهار) و دیپلم (درجه پنج) به آنها اعطا می‌شود.
وی، اعطای این درجات برای کارمندان دولت و تمامی نیروهایی اداری و سازمانی را برابر با افزایش و پرداخت حقوق همپایه این درجات تحصیلی دانست و گفت: این مزیت با توجه به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی طی سه دوره با دستور ریاست جمهوری به نهادها و ارگان‌ها  انجام می‌شود.
به‌گفته‌وی، به‌عنوان مثال در صورتیکه یک پاکبان  در این آزمون شرکت کند و موفق به دریافت درجه پنج شود حقوق وی بر پایه مدرک دیپلم پرداختمی‌شود.
حجت‌الاسلام سید عبدالصاحب حسینی، در پایان افزود: مدرک این آزمون تخصصی حفظ با دو امضای وزیر ارشاد و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه اعطا می‌شود.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.