رضایی: آثار بزرگ‌سالان را برای كودكان بازنویسی می‌كنیم

رمز موفقیت یك اثر حرفه‌ای بودن نویسنده است و ما در پیِ این هستیم علاقه‌مندان به این عرصه را شناسایی و جذب كنیم.

به گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هنری؛ سید صادق رضایی در پاسخ به پرسشی درباره فعالیت‌های متنوع انتشارات سوره مهر اظهار كرد: معمولاً خوانندگان، انتشارات سوره مهر را كه ناشر اختصاصی انقلاب اسلامی است، با عنوان خاطرات دفاع مقدس و انقلاب می‌شناسند، اما این انتشارات در عرصه مباحث نظری فرهنگی و هنری نیز فعال است. افتخار انتشارات سوره مهر این است كه در عرصه‌های مختلف هنری و فرهنگی ازجمله انیمیشن، تئاتر، شعر و رمان آثار كم‌نظیری عرضه كرده است.
 
وی درباره فعالیت بخش كودك و نوجوان گفت: سوره مهر در بخش كودك و نوجوان ورود عالمانه‌ای داشته و با توجه به آنچه در اساسنامه تعریف شده، در رابطه با تولید آثار در مسیر انقلاب و دفاع مقدس بیش از 500 عنوان كتاب در عرصه كودك و نوجوان تولید كرده است. البته این به معنای عدم تولید كتاب در سایر عرصه‌های مورد نیاز كودكان و نوجوانان نیست.
 
رضایی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار كرد: یكی از كارهایی كه اخیراً در حوزه هنری كودك و نوجوان انجام شده، تولید 14 عنوان كتاب كودك و نوجوان با توجه به نیازهای آنان و با در نظر گرفتن نكات ادبی در نگارش آثار بوده است.
 
رئیس حوزه هنری كودك و نوجوان در پاسخ به پرسشی درباره برنامه حوزه هنری برای تولید كتاب‌های مجموعه‌ای توضیح داد: نوجوانان وقتی رمانی را می‌خوانند و چند هفته با شخصیت آن زندگی می‌كنند، علاقه دارند با آن شخصیت بیشتر درگیر شوند و به عنوان مثال كل تابستان را با او سر كنند.
 
وی ادامه داد: برای این كار لازم است ناشران به تولید آثار مجموعه‌ای توجه ویژه‌ای داشته باشند، لازمه تولید آثار مجموعه‌ای این است كه یك ناشر بتواند نویسنده توانا را برای مدت طولانی به استخدام خود درآورد. به طوری كه آن نویسنده بتواند در شرایطی حرفه‌ای كار خود را انجام داده و به هیچ كاری جز تولید آن اثر دنباله‌دار توجه نداشته باشد.
 
صادق رضایی به نامناسب بودن محتوای آثاری كه تا كنون به صورت مجموعه‌ای برای كودكان و نوجوانان تولید شده‌اند اشاره كرد و گفت: ما نویسنده‌ای نداشته‌ایم كه در طول چند سال همه تلاش خود را برای تولید یك اثر مجموعه‌ای داشته باشد. به همین دلیل معتقدم آثاری كه تاكنون منتشر شده‌اند از محتوای مناسبی برای كودكان و نوجوانان برخوردار نیستند.
 
وی در پایان تأكید كرد: رمز موفقیت یك اثر مجموعه‌ای حرفه‌ای بودن نویسنده است و ما در پیِ این هستیم علاقه‌مندان به این عرصه را شناسایی و جذب كنیم. امیدواریم بتوانیم آثار بزرگ‌سالان را برای كودكان بازنویسی كرده و به صورت رمان‌های مجموعه‌ای منتشر كنیم.



انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.