موافقت رییس جمهور مصر با عزل 44 قاضی حامی مرسی

رئیس جمهوری مصر با عزل 44 قاضی از سمت خود به علت حمایت از محمد مرسی رئیس جمهوری سابق این کشور موافقت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از رأی الیوم، «عبدالفتاح السیسی،» رئیس جمهوری مصر روز چهارشنبه با عزل 44 قاضی از سمت خود به علت اتهامات وارده بر آنها در مورد حمایت از تحصن «رابعه العدویه» در حمایت از محمد مرسی رئیس جمهوری سابق این کشور موافقت کرد.

پیش از این حکم نهایی انفصال از خدمت 44 قاضی در ماه مارس گذشته صادر شده بود، ولی ریاست جمهوری مصر با آن موافقت نکرده بود تا اینکه امروز همزمان با هزارمین روز متفرق کردن تحصن کنندگان حامی مرسی توسط نیروهای امنیتی مصر در میدان های «رابعه العدویه» و «نهضه مصر» در 14 آگوست 2013 ،موافقت کرد.

بر همین اساس ،«محمد ناجی درباله» معاون رئیس دادگاه تجدید نظر که امروز طبق تصمیم ریاست جمهوری برکنار شده است، گفت: حکم عزل در امتداد قربانی کردن توسط السیسی انجام گرفت.

وی افزود: این اقدام نشان دهنده مسئولیت قطعی السیسی در برابر حکم صادر شده است که قضات آزاده و شریف به علت گفتن حقیقت و حمایت از حق، آزادی و عدالت قربانی شدند.

طی سه سال گذشته نیز، احکام مشابهی از طرف دولت علیه قضات مصر صادر و ده ها نفر از آنها به علت «فعالیت سیاسی» از سمت خود کنار گذاشته شدند.

11 ماه می (22 اردیبهشت) سالروز حادثه میدان رابعه عدویه و نهضت مصر است؛ در این روز نیروهای پلیس و ارتش مصر به تحصن کنندگان در میدان رابعه حمله کرده و تعداد زیادی از مصری ها را کشتند.





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار