نگرانی از افزایش نفرت از اسرائیل در جامعه دانشجویان انگلیس

گسترش موج تنفر از رژیم صهیونیستی در جامعه دانشجویان انگلیس، صهیونیست‌ها را نگران کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم؛‌ گسترش موج تنفر از رژیم صهیونیستی در جامعه دانشجویان انگلیس و فعالیت‌های ضد اسرائیلی در انجمن های دانشجویی، صهیونیست‌ها را نگران کرده است.

مالیا بوعطیه که به موضعگیری ستیزه جویانه علیه رژیم صهیونیستی معروف است، به عنوان رئیس اتحادیه دانشجویان انگلیس و نماینده 7 میلیون دانشجوی انگلیسی انتخاب شده است.

تلویزیون رژیم صهیونیستی، به همین مناسبت، بخش هایی از اظهار نظرهای ضد اسرائیلی بوعطیه را پخش کرد که وی در آن می گوید شعار ما مبارزه با استعمار و اشغال فلسطین است. متأسفانه اسرائیل با سیطره یافتن بر رسانه های جهان، مقاومت علیه اشغالگری را تروریسم معرفی کرده است. اینکه فکر کنیم آزادی فلسطین از چنگ اشغالگران از طریق تحریم کالاهای اسرائیلی میسر می شود، تفکری اشتباه است. این فعالیت ها قابل مقایسه با مقاومت نیست.

مجری صهیونیست، پس از پخش این سخنان، گفت او سال ها در زمینه تحریم کالاهای اسرائیلی فعالیت کرده است. اما با وجود این، چنین فعالیت هایی را کافی نمی داند. به نظر او، مقاومت تنها راه نجات مردم فلسطین است. در پوستر تبلیغاتی این کنفرانس که با سخنرانی مالیا بوعطیه آغاز شد، تصاویر سید حسن نصرالله، یاسر عرفات و لیلا خالد، زن مبارز فلسطینی، به چشم می خورد.

گزارشگر اسرائیلی، در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به سابقه جنبش تحریم کالاهای اسرائیلی گفت تحرکات فعالان این جنبش، در آمریکا، با حضور تزیپی لیونی، وزیر امور خارجه پیشین اسرائیل، در دانشگاه هاروارد و سخنان وی در این دانشگاه به اوج خود رسید. در آن جلسه، یک دانشجوی فلسطینی هاروارد و عضو جنبش تحریم اسرائیل خطاب به لیونی گفته بود وجود تو بوی خون می دهد.

تشدید جنایت های اسرائیل علیه مردم بی دفاع فلسطین، به ویژه در جنگ های اخیر غزه، موجی از اعتراضات مردمی را در کشورهای غربی علیه این رژیم ایجاد کرده که گسترش جنبش تحریم کالاهای اسرائیلی یکی از پیامدهای آن است. البته مسئله محکومیت اسرائیل به گروه های مردم نهاد محدود نیست، بلکه سازمان های بین المللی و برخی کشورهای غربی نیز مجبور به موضع گیری علیه رژیم صهیونیستی شده اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار