تهیه‌کننده فیلم «گاهی»:

بدون شک در اکران سینما مافیا داریم

در حال حاضر با ساخت بهترین فیلم اگر شبانه روز هم تبلیغ کنید با در اختیار نداشتن سالن و سانس امکان عرضه فیلم را به مخاطب ندارید.

امیر پورکیان تهیه کننده سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص عدم توازن فیلم‌های تولیدی با میزان کم اکران در سینمای ایران گفت: دلیل اصلی این معضل کمبود سالن سینما است چرا که عرضه زیاد و تقاضا کم است و در نتیجه اتفاق دیگری نمی‌تواند رخ دهد. چند روز پیش یکی از دوستان از من پرسید که آیا در اکران، مافیا وجود دارد؟ گفتم بدون شک مافیا است؛ در حال حاضر شما اگر بهترین فیلم را بسازید و صبح تا شب هم برای آن تبلیغ کنید اگر سینمادار سالن و سانس در اختیارت قرار ندهد، نمی‌توانید فیلم را به مخاطب عرضه کنید. 

وی افزود: این تبلیغات به نفع مافیا تمام می‌شود چون بیننده برای دیدن فیلم به سینما می‌رود ولی به دلیل نبود سانس به تماشای فیلم دیگری می‌نشیند. البته من خودم عضو یک مافیایی هستم که رئیس آن خداوند متعال است و همان مافیا به داد ما خواهد رسید.

تهیه کننده «دریا و ماهی پرنده» که در حال حاضر دو فیلم سینمایی «خنده‌های آتوسا» و «گاهی» را روی پرده سینماها دارد، اظهار داشت: استقبال خوبی از فیلم «خنده های آتوسا» شده است و بلیط این فیلم به راحتی پیدا نمی‌شود اما وقتی سالن به من نمی‌دهند چه کار می‌توانم انجام دهم. برای این فیلم پنج سینما دارم که به واقع 5 سالن اکران محسوب نمی‌شود اما خداروشکر در همین شرایط هم فیلم فروش خوبی داشته است.

وی خاطر نشان کرد: فیلم خوب به مرور زمان خودش را نشان می‌دهد و زمان بهترین قاضی برای یک فیلم خوب است؛ «باشو غریبه‌ای کوچک» و «مادر» مرحوم علی حاتمی نمونه‌های خوبی برای درستی این ادعا هستند که با گذشت زمان توسط مردم دیده شدند.

پورکیان در بخش پایانی صحبت‌هایش خاطرنشان کرد: ما در فیلم «گاهی» با حذف فیلمبردار از سینما سعی کردیم یک تجربه جدید رقم بزنیم؛ جسارت و توان ما در این حد بوده و قصد نداریم آن را به کل سینما تعمیم دهیم اما بنده از دوستانی که این فیلم را می‌کوبند تقاضا می‌کنم اگر می‌توانند فیلم بهتری بسازند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار