عدم حمایت مسئولان از نمایشنامه های ایرانی

نویسنده نمایشنامه «دور از دسترس اطفال نگهداری شود» درباره عدم حمایت مسئولان و کتاب خود گفت.

فرشته فرشاد نویسنده نمایشنامه «دور از دسترس اطفال نگهداری شود» در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص کتاب خود گفت: این اثر را حدود چهار سال گذشته به تحریر در آوردم که به طور کلی به کودک آزاری و پسر کشی اشاره دارد.

وی درباره چگونگی انتخاب این مضمون بیان کرد: برای دو نفر از آشناها اتفاتی در این زمینه افتاد و باعث شد من انگیزه برای نوشتن این نوع موضوع کنم. پسر بچه‌ای که آتش گرفت و فوت شد یا بچه معلولی که هیچ اعتنایی به آن نشد و به اتفاقات نا خوشایندی کشیده شد.

وی با بیان اینکه این اثر نمایشنامه خوانی شده است، بیان کرد: یک بار در جشنواره فردا نمایشنامه خوانی شده و همچنین در رادیو هم به ضبط و ثبت رسیده است.

فرشاد با بیان اینکه هنرمندان از کمبود نمایشنامه خوب ایرانی گلایه دارند، گفت: اگر مسئولان امتیازاتی را به آثار ایرانی بدهند و از آنها حمایت کنند مشکلات کمبود نمایشنامه های ایرانی بر طرف می شود و از این پس شاهد نمایشنامه های ایرانی بیشتری خواهیم بود.

وی در این راستا افزود: متاسفانه از آثاری که به موضوعات اجتماعی پرداخته می‌شود هیچ حمایتی نمی‌شود در صورتیکه به نوبه خود موضوعات پر اهمیتی هستند.

فرشاد در رابطه با مقدمه اول کتاب خود بیان کرد: قرار بر این بود تا در نمایشنامه خوانی صالح اعلاء هم بعنوات منتقد حضور داشته باشند اما میسر نشد ولی زمانیکه متن را خواندن آنچنان تاثیری گذاشته شد که اشک از چشمانشان سرازیر شد و مقدمه را به تحریر درآوردند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار