بانک مرکزی تسهیل کننده منابع مالی تولید

کارشناس اقتصادی گفت: بانکها نقش تسهیل کننده منابع مالی برای واحدهای تولیدی را دارند و بانک مرکزی تلاش کرده تا این موضوع تحقق یابد.

حسین وکیلی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درخصوص ارزیابی اقدامات بانک مرکزی در سال 94 گفت: بانک مرکزی بعنوان تأمین کننده منابع مالی در بازار پولی، بانکی کشور، همچنین تقویت نهادهای پولی درجهت رفع موانع بانکها و مؤسسات مالی و اعتباری گامهای مؤثری را برداشته است. 

وی افزود: بانکها نقش تسهیل کننده منابع مالی برای واحدهای تولیدی را دارند و سرمایه لازم را برای فعالیت های جاری بنگاه های تولیدی در اختیارشان قرار می دهند و بانک مرکزی تلاش کرده تا این موضوع تحقق یابد.

وکیلی تصریح کرد: سیاست های پولی در حال حاضر در جهت تسهیل منابع مالی و فراهم کردن آن برای بخش تولیدی تاکنون موفق بوده و در صورت تداوم این موضوع می توان انتظار داشت تا پایان سال 95 رفته رفته مشکلات اقتصادی مرتفع گردد و منابع لازم برای بخش تولید تخصیص یابد.

وی ادامه داد: با کاهش مشکلات بنگاههای تولیدی و تأمین منابع از طریق سیستم بانکی تولید و اشتغال و عرضه کالا افزایش می یابد که این مسئله کاهش تورم را در پی خواهد داشت.

این کارشناس اقتصادی همچنین تأکید کرد: با توجه به اینکه بانک مرکزی بر اساس قوانین جاریه از دولت مستقل نیست و قانون استقلال بانک مرکزی نیز از سالها قبل تا به امروز به مرحله تصویب نرسیده بنابراین نمی توان سیاست های اجرایی آن را بصورت کاملاً مثبت یا منفی ارزیابی کرد.

وی در ادامه اظهار داشت: بانک مرکزی برای مستقل شدن باید از بدنه دولت جدا شود و بصورت نهادی مستقل درآید تا بتواند سیاست های عمومی دولت را در بازار پولی و سرمایه به خوبی اجرا کند که آثار این عملکرد در بخش های مختلف اقتصادی کاملاً مشهود خواهد بود.

وکیلی همچنین گفت: باید همگان دست در دست هم دهیم تا مشکلاتی را که چند سالی است به واسطه تحریم های شدید از آن صدمه دیده ایم جبران کنیم و فرمایش مقام معظم رهبری را در خصوص اقتصاد مقاومتی جامه عمل بپوشیم.

این کارشناس اقتصادی در پایان اظهار داشت: انتظار می رود تا با اعطای تسهیلات به بخش تولید مسائل مربوط به اشتغال حل شده و بهره وری بالا رود همچنین مسائل اقتصادی را به بهترین روش حل کنیم تا بتوانیم کسری های بوجود آمده را برطرف نماییم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار