تبریز؛

وجود 600 هزار خیر مدرسه ساز در کشور

رییس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور از وجود 600 هزار خیر مدرسه ساز در کشور خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛حافظی در هجدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان، مدرسه سازی و مدرسه یاری را یک حرکت عظیم فرهنگی در سطح کشور و جهان دانست و افزود: به جرات می توان گفت که خیرین مدرسه ساز در ایجاد امنیت اجتماعی در کشور نقش بسیار مهم و بارزی دارند.

 وی در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه امام خمینی(ره) نیز یک خیر مدرسه ساز بود عنوان کرد: اما راحل(ره) بر امر مدرسه سازی تاکید داشتند.

وی با اشاره به ساخت مدارس توسط خیرین در دورافتاده ترین و محروم ترین نقاط کشور اظهار کرد: خوشبختانه این فرهنگ نه تنها در ایران بلکه در جهان در حال افزایش است. به عنوان مثال کودکان اسلام شهر تهران نیز برای ساخت مدرسه‌ای، قلک‌های کوچکشان را اهدا کردند که کمترین آن‌ها 200 تومان و بیشترین آن ها 25 هزار تومان پول داشت. دانش آموزانی هم که خواسته بودند در پیش دوستانشان به دلیل کمی وزن قلکشان، سرافکنده نشوند در داخل قلک های خود انواع فلز و میخ انداخته بودند.

رییس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در بخش دیگری از سخنان خود، تعداد خیرین مدرسه ساز در داخل کشور را 600 هزار نفر و همچنین تعداد خیرین ایرانی مدرسه ساز در خارج از کشور را یک هزار نفر اعلام کرد و افزود: 10 درصد از جمعیت ایران در خارج از کشور هستند و این افراد به مدارسی نیاز دارند که زبان مادری خویش را یاد بگیرند نه اینکه بالاجبار در مدارس اجنبی تحصیل کرده و در گذر زمان با فرهنگ و زبان خود بیگانه شوند.

به گفته حافظی، گام برداشتن در راه خدا و برای خدا، شایستگی و لیاقت می خواهد که خداوند این توفیق را برای همگان نصیب نمی‌کند.

وی خطاب به خیرین مدرسه ساز شرکت کننده در این جشنواره با بیان اینکه سازندگی، کار خداست گفت: مال و منال هر کسی در این دنیا باقی می ماند و هیچ کسی نمی تواند با این دارایی ها به دنیای دیگر سفر کند، پس چه بهتر است که فکری به حال این اموال برای بعد از مرگ خویش بکند تا هم بندگان خدا را خوشحال کند و هم خدا را.
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار