"ژنرال‌های ترکیه‌ای و آمریکایی" پشت پرده سقوط "خان طومان"/ "موشک دوش پرتاب" چگونه به دست "جبهه النصره" می رسد+ نقشه و جزئیات

به گزارش  خبرنگار دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  تحولات میدانی سوریه در 15 روز اخیر وارد مرحله جدیدی شده و تروریست های  تکفیری بارها آتش بس توافق شده  قدرت های بین المللی را در شمال سوریه نقض کرده اند.

 ایالات متحده آمریکا با همپیمانی برخی از کشورهای منطقه از تروریست ها پشتیبانی تسلیحاتی کرده و این کمک ها به منزله ادامه حیات افراط گرایی در سوریه بوده که امنیت اسرائیل را تامین می کند.
 
کارشناسان معتقدند پادشاهی عربستان و ترکیه (حزب عدالت و توسعه) کمک های گسترده ای را برای تروریست های تکفیری در شمال سوریه ارسال می کنند و این پشتیبانی ها سبب طولانی تر شدن جنگ سوریه شده است.

سردار سرلشکر "محسن رضایی" فرمانده اسبق کل سپاه در این زمینه معتقد است که ترکیه  از طریق  "بندر اسکندرون" سلاح و مهمات را در اختیار مسلحین قرار می دهد.


***بازخوانی سخنان سرلشکر  " محسن رضایی"

محسن رضایی فرمانده کل سپاه پاسداران در دوران مقدس، از اضافه شدن ژنرال‌هایی از ایالات‌ متحده آمریکا، ترکیه و عربستان در صف تروریست‌های داعشی خبر داد و نتیجه این عملیات مشترک را حادثه "خان طومان"  دانست.








وی ادامه داد: در "حلب" ، ارتش تركيه و عربستان با پول‌های قطری و تسليحات آمریکایی در حمايت از جبهه النصره و جيش الفتح و ساير گروه‌های تکفیری کاملاً فعال هستند . آن‌ها بيش از پنج سال است که امنيت و آرامش را از مردم سوريه ربوده و ناامنی را در منطقه گسترش داده‌اند .

 فرمانده اسبق کل سپاه تاکید کرد: اسلحه ، مهمات ، پول و غذا از مرزهای جنوبی و از بندر "اسكندرون"  تركيه به دست آن‌ها می‌رسد. همچنین از طريق کشتی از عربستان و قطر به تروریست ها کمک می‌شود.

وی گفت: اخیراً منابع خبری تائید کرده‌اند که تعدادی از ژنرال‌های تركیه، عربستان و آمریکا که متخصص در جنگ‌های ويژه هستند به تکفیری‌ها اضافه‌شده‌اند و درواقع عمليات "خان طومان" را آن‌ها هدايت كردند.اکنون موضوع حلب برای عربستان و ترکیه حیثیتی شده بنابراین با تمام توان در آنجا دخالت می‌کنند. در واقع حلب آخرین زورآزمایی مقاومت و متجاوزین بوده و  در مقابل آن‌ها، ارتش سوريه تنها با کمک مستشاران ایرانی در حال مقاومت است و  حمایت‌های روسیه مدت کمی یعنی مدت شش ماه انجام شد و بعداً هم عمدتاً به كشور خود برگشتند؛ ولی خدای متعال پشتيبان مظلوم است و پیروزی از آن ملت و دولت سوريه و جبهه مقاومت خواهد بود.


**ارسال موشک های سطح به هوا از طریق بندر "اسکندرون" برای تروریست های تکفیری

در سال 2012 میلادی در یکی از گزارش های منابع رسانه ای عنوان شده بود که موشک های "سطح به هوا" برای تروریست های تکفیری از طریق مرزهای جنوبی ترکیه و به خصوص بندر "اسکندرون" به سوریه منتقل می شود.








در حقیقت بندر مذکور،  کریدور تسلیحاتی تروریست های تکفیری با ارتش و دستگاه اطلاعات ترکیه بوده و از این طریق  تسلیحات و مواد غذایی برای "جبهه النصره" ، "احرار الشام" ، "جیش الاسلام" و ... ارسال می شود.

در سال 2015 میلادی تصاویری منتشر شد که نشان می داد  دولت ترکیه در کمک به تروریست های مسلح در سوریه از طریق ارسال کامیون های حامل سلاح در پوشش ارسال کمک های انسانی دخالت دارد و براساس اطلاعات منابع آگاه ؛  محموله سلاح، در زیر کارتن های دارو جاسازی شده بود.

"اوزکان اوزتاش" کارشناس مسائل سیاسی درباره کمک ترکیه به مسلحین در سوریه  گفت: دستگاه اطلاعات ترکیه صدها کامیون سلاح از طریق بندر "اسکندرون"  برای تروریست ها ارسال کرده و "حزب عدالت و توسعه " از هر اقدامی برای پوشیده نگه داشتن حقایق و دلایلی که حمایت آنکارا از تروریست ها در سوریه را افشا می نمایند، استفاده می کند.





دولت ترکیه تاکنون ارسال سلاح به تروریست ها در سوریه را انکار و تأکید کرده که بار کامیون های مذکور، کمک های انسانی بوده است؛ تا اینکه "یاسین اکتای" از نامزدهای حزب عدالت و توسعه برای انتخابات پارلمانی آینده گفت:  کامیون های سلاح مذکور برای "ارتش آزاد" مخالفان سوری ارسال شده است نه برای داعش.

"بلند اسین اوغلو" ؛  معاون رهبر حزب میهن ترکیه در این زمینه  اظهار داشت: ارسال سلاح توسط  "حزب عدالت و توسعه" برای تروریست ها در سوریه بر همگان روشن است و زمانی که اختلافات میان "اردوغان" و گروه "فتح الله گولن"، علنی شد؛  قضات طرفدار "گولن"  از کامیون های سلاح پرده برداشته و دستور توقیف آنها را صادر کردند.


**علت ادامه درگیری ها در "حلب" و "ادلب" چیست؟

فدراسیون روسیه معتقد است که ارسال تسلیحات از سوی ترکیه جنگ را به درازا کشانده است. وزارت دفاع روسیه در این باره گزارش داد:  محموله های سلاح همچنان از ترکیه به دست تررویست ها می‌رسد که باعث ادامه درگیری در "حلب" و "ادلب"  می شود.

براساس نظر کارشناسان و مسئولین ترکیه (مخالفان حزب عدالت و توسعه) و روسیه ؛ این کشور تاکنون کمک های مالی و تسلیحاتی را از تروریست های داعش و جبهه النصره  برعهده داشته و اقدام ترکیه در راستای مقابله با نظام سوریه صورت گرفته است.

صاحبنظران مسائل منطقه اعتقاد دارند که تنش و درگیری در شمال سوریه با سلاح های ترکیه تشدید می شود و در سال های اخیر صدها فروند موشک پیشرفته از بندر "اسکندرون" به دست تروریست ها رسیده و این روند بنا به گفته تحلیلگران همچنان ادامه دارد.



گزارش از محمد زرچینی

انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۸ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
انشاءالله نابودی کفار مرتجع منطقه و آمریکای جنایتکار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۲ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
باسلام خداکنه انشاالله باهرآنچه که دادن به داعش ازاونهابرعلیه اسراییل استفاده بشه اونوقت اسراییل درمقابل دوستانش قرارمی گیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۶ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
مرگ بر تروریست خداکنه که هرچه زودتر داعش نابود بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۴ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
نباید نا امید شد آینده در انتظار ماست به امید نابودی کافران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۱ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
لعنت خدا بر آمریکا و بقیه دشمنان مردم مظلوم سوریه از قبیل عربستان وحشی و ..
انشاالله به حق این ایام مبارک هرچه سریعتر شاهد پیروزی مدافعین حرم بر دشمنان اونها باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۵ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
انشاءالله به زودی شاهد پیروزی دلیرمردان مقاومت در سوریه و عراق باشیم به حق اباعبدالله و خانم زینب سلام الله علیهم اجمعین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۹ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
خدا لعنت کنه آمریکا- عربستان-ترکیه وقطر را انشاله
United States of America
ناشناس
۱۸:۰۳ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
لعن ونفرین خداوندوخلق خدابه این جنایتکاران علیه ملتی بی پناه ومعصوم.خداوندبحق خون شهداتواین حرامزادهای ملعون رامحوونابودشان بنما.آمین...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۵ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
مرررررررگ برررر آمریکاااااااااا
آخرین اخبار