اصفهان؛

رشد علمی ایران مثبت 4 درصد است

وزیر علوم : میزان رشد علمی ایران مثبت 4 درصد است در حالی که کشورهای منطقه رشد منفی داشته اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، وزیر علوم تحقیقات و فناوری در اصفهان گفت: 700 پژوهشگاه ، 38 پارک علمی ، 168 مرکز رشد ، 600 شرکت دانش بنیان،‌4 هزار و 400 واحد فن آوری و هزار و 500 نشریه علمی و پژوهشی ظرفیت بسیار زیادی را برای تولید ثروت مبتنی بر دانش و فن آوری ایجاد کرده است.

محمد فرهادی با اشاره به اینکه 800 محصول فناورانه سال گذشته در پارک ها و مراکز علمی خلق شده و 75 ایده دانشگاهی تصویب شد گفت: 600 محصول نیز بر مبنای مقولات علمی تجاری سازی و روانه بازار شد.

وی افزود: 3 هزار و 700 هسته فن آوری در هسته علمی دانشگاه ایجاد شد که این امر تعامل زیاد پارک ها و مراکز دانشگاهی را نشان می دهد، پارسال نیز 30 هزار فرصت شغلی پایدار در پارک ها ، مراکز علمی ، تحقیقاتی کشور ایجاد شده که همه این آمار جهش علمی و فن آوری را بر مبنای رویکردهای حمایتی نشان می دهد.

فرهادی گفت:200 دانشمند ایرانی در رده بندی دانشمندان دنیا قرار داشته و تعداد مقالات علمی ایران یک و نیم درصد رشد داشته و این درحالی است که جمعیت ایران یک درصد جمعیت دنیا است.

فرهادی افزود: 10 دانشگاه ایران در گروه یک درصد دانشگاه برتر جهان قرار دارد و ایران یک و هفت دهم درصد مقالات برتر دنیا را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: پنج میلیون دانشجو و عضو هیات علمی ظرفیت عظیم نیروی انسانی را به وجود آورده است و باید سعی کنیم که این ظرفیت را به سمت هرچه دانش بنیان تر شدن اقتصاد و فرهنگ سوق دهیم. 




انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.